Jump to content

Mercruiser med Bravo3 drev, tung når man svinger babord.

neguarD

Recommended Posts

Hei.

Eg har en 2004 mercruiser 4,2 med bravo3 drev. På denne er det wirestyring fram til konsollet (en styre posisjon). Styringen er tregere når eg styrer til babord enn til styrbord.

Nå skal det nevnes at det var fint lite olje på tanken da eg sjekket dette så her er det muligens en liten lekkasje en eller annen plass (Ny båt for meg).

Noen tanker om hvordan eg skal angripe saken?

Har vel kanskje noe med propellkreftene og gjøre??

På Bravo 3, nei det stemmer nok ikke .Propellkreftene er vel noenlunde likt begge veier på B3. Lite olje er nok mer sannsynlig. Hadde et liknenede problem på en båt med 2 styreposisjoner der styringen ble ekstra tung når begge var tilkoblet. Fant ikke feilen, men regnet med det var noe med styresylinder. Skiftet til hydraulisk

Redigert av Trophy (see edit history)

Maxum 4100 scb, Chenette III

Hva med styrekabelen? Wieren? Står den med for mye spenn? Jeg opplevde at min styring gikk fra normal til nesten umulig fra en sesong til en annen.

Etter masse dyr deleutskifting viste det seg at styrekabelen sto i for stort spenn. Byttet til ny og kortere som passet bedre. Da ble det normalt igjen.

Den skal gå mest mulig "rett" i den grad det er mulig.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...