Lovart låring Startet 19.September.2012 Link til dette innlegget Startet 19.September.2012 For mange år siden lyste jeg etter krabbe i en av vår vestlandsfjorder, og det er noe av det morsomste jeg har gjort innen fiske. Nå har jeg endelig fått meg en slepejolle som gjør slike aktiviteter mulig, så jeg håper på å dra på krabbejakt så snart som mulig. Alt annet av tips for best mulig fangst mottas selvsagt med stor takk. Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Seasu Svart 19.September.2012 Link til dette innlegget Svart 19.September.2012 Tisler Sitér dette innlegget Link to post
heim Svart 20.September.2012 Link til dette innlegget Svart 20.September.2012 Tisler har vært nevnt mange ganger av krabbe entusiaster. Problemet ved Hvaler er jo grumsete vann, og nesten null sikt. Hva med Koster? Er det lov å lyse etter krabbe i nabolandet? Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 20.September.2012 Link til dette innlegget Svart 20.September.2012 Har hørt engang at Tisler er det nordligste stedet på østsiden av skagerak at lysing av krabbe går an. Vet ikke hvorfor, men har aldri hørt at noen har lyst etter krabbe i oslofjorden, selv om vannet kan være klart og fint. Sitér dette innlegget Link to post
musling430 Svart 20.September.2012 Link til dette innlegget Svart 20.September.2012 Kan være noen på utsiden av vesle hvis du er heldig, tisler pleier å være bra.særlig sør siden,lite mat i dem da. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 20.September.2012 Link til dette innlegget Svart 20.September.2012 Hvis du er sugen på å fylle jolla med tomme krabbeskall er Tisler stedet Krabbene er jo så som så, men det er jo alltids litt i klørne. Tips: Dra ut når det er fullmåne, da går de grunnest. Det bør være lite vind, ellers er det leit å se noe. Ro ut i når det begynner å mørkne. Skjærene på vestsiden mellom selve Tisler og Alne er sikre kort. Og så må du ha en egnet lykt og håv da. Lykke til! Dette er gøy, så det blir garantert suksess Men ikke forvent å være i fred der ute på den tiden... Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lovart låring Svart 20.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2012 Takker for det Komodo! Og takk for sist til både deg og frua. Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Komodo Svart 20.September.2012 Link til dette innlegget Svart 20.September.2012 I lige så! Kanskje vi ses på Tisler hvis det blir fint vær utover?? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lovart låring Svart 20.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2012 Det får man virkelig håpe Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.