Jawik Startet 19.September.2012 Link til dette innlegget Startet 19.September.2012 Jessica Watson - aleine på havet (1) Br. dokumentar. 16 år gamal segla Jessica 24 tusen nautiske mil heilt aleine. Det tok sju månader. Ho klarte å takle mangel på svevn, sterk vind, enorme bølgjer og ei einsemd dei færreste kan førestille seg. Nå på NRK3 Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Eureka Svart 19.September.2012 Link til dette innlegget Svart 19.September.2012 Takk for tipset! Zappet nå. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 19.September.2012 Link til dette innlegget Svart 19.September.2012 For oss treige ... http://tv.nrk.no/serie/jessica-watson-aleine-paa-havet Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 19.September.2012 Link til dette innlegget Svart 19.September.2012 Så programmet og ble imponert over hva et så ungt menneske makter alene. Fant vel ut at hun hadde de sterkeste reaksjonen når båten var kort unna Kapp Horn, men det var vindstille. Det var svært vanskelig å takle for henne. Synes det var litt pussig. Var det en reaksjon når hun slappet av etter alle bølger og vind? Noen som har kjent tilsvarende ved stilleligge etter lang tids seiling? Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 20.September.2012 Link til dette innlegget Svart 20.September.2012 Kjempebra program, gleder meg til å se resten. Men skal prøve å heller finne med engelske kommentarer, var litt for mye feil og tull i den norske syns jeg. Reaksjonen hennes ved vindstille forstår jeg godt, blir vel endel som bygger seg opp, som blir sluppet ut når alt roer seg og hun føler seg tryggere, kombinert med at det må være vannvittig frustrerende å bare sitte der uten fremdrift etter så lang tid på sjøen. Blir endeløst imponert over sånne mennesker! Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Eureka Svart 20.September.2012 Link til dette innlegget Svart 20.September.2012 hun hadde definitivt hatt bruk for en bompreventer der hun lå og duppet i vindstillen :) -preventer var jo et tema til diskusjon her tidligere... hun skulle ha lest mere på BP. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 20.September.2012 Link til dette innlegget Svart 20.September.2012 hun skulle ha lest mere på BP. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Jawik Svart 20.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2012 (redigert) Synes det var litt pussig. En skal ikke undervudere henne. At "nedturen" før Kapp Horn ble voldsom for henne er forståelig når en kun kan sitte inne, og dette uten noe varme da ovnen streiket for henne på det værst tenkelige tidspunkt. Kaldt og kjedelig, også for en ungdom, mens en venter på vind. Ja hun kunne godt ha rigget til en prewenter slik at hun hadde sluppet "bang bang" lyden som kan tære på de fleste av oss. Har selv ligget i 11 dager uten vind, noen nm nord for der hun er/var, og det er pyton, men godt lesestoff hjalp meg ut av en stresset situasjon. Og guts har hun i massevis da hun entret opp i masta. Smart påfunn og ta med seg fjernkontrollen til autopiloten. Dette hadde ikke jeg tenkt på Redigert 20.September.2012 av Jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Erik Svart 20.September.2012 Link til dette innlegget Svart 20.September.2012 Reprise i kveld kl. 00.35 på nrk3 for oss s om gikk glipp av det i går. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Guest Avmønstret# Svart 20.September.2012 Link til dette innlegget Svart 20.September.2012 Reprise i kveld kl. 00.35 på nrk3 for oss s om gikk glipp av det i går. Evig reprise av det meste på nrk.no Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 20.September.2012 Link til dette innlegget Svart 20.September.2012 Lastet ned en versjon uten ubrukelig norske kommentarer og forstyrrende tekst, men ihht. forumreglene kan jeg ikke si hvilken "bukt" jeg fant den i. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
SIR DAY Svart 21.September.2012 Link til dette innlegget Svart 21.September.2012 Nå har NRK retta opp nettversjonen, så teksting og kommentarer er på rett sted. http://tv.nrk.no/serie/jessica-watson-aleine-paa-havet Sitér dette innlegget --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- "Båter" er av TRE.... ;-) SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!) Link to post
littmild Svart 21.September.2012 Link til dette innlegget Svart 21.September.2012 så teksting og kommentarer er på rett sted. Tekstinga dekker fortsatt over diverse navn og slikt. De norske kommentarene er også skuffende, som da de påstår hun kolliderte med et skip på 63 tonn. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Arild Iversen Svart 21.September.2012 Link til dette innlegget Svart 21.September.2012 Tøff jente! Hvilken båt er det hun har? Ligner litt på en Contessa 34, men hekken er noe annerledes? Uansett en eldre båt tydeligvis. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 21.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2012 (redigert) S&S (Sparkman and Stephens) 34 Litt ombygd med doghause og godt utstyrt etter sammenstøtet med bulkbåten før ordinær avreise. Redigert 21.September.2012 av Jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Euklid Svart 21.September.2012 Link til dette innlegget Svart 21.September.2012 Båten er en Sparkman & Stephens 34. Jeg ser på TV ca. en gang i kvartalet for å få bekreftet mine fordommer om at mediet er udugelig, men akkurat dette skal jeg få med meg. Takk for tipset. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 21.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2012 Tekstinga dekker fortsatt over diverse navn og slikt. De norske kommentarene er også skuffende, som da de påstår hun kolliderte med et skip på 63 tonn. Hvorfor slik negativitet mot et enkelt program som kan sees direkte på NRK3 samt repriser på nett... Kos deg heller over det du ser Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
littmild Svart 21.September.2012 Link til dette innlegget Svart 21.September.2012 Hvorfor slik negativitet mot et enkelt program som kan sees direkte på NRK3 samt repriser på nett... Kos deg heller over det du ser Usikker på hvilken negativitet mot programmet du sikter til? Bare påpekte at opplevelsen av programmet er bedre om man ser uten dubbing og teksting som attpåtil inneholder litt feil her og der. Synd hvis det ble oppfattet som negativitet. Syns programmet var kjempebra jeg! Kjempebra program, gleder meg til å se resten ... Blir endeløst imponert over sånne mennesker! Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Shetlender Svart 21.September.2012 Link til dette innlegget Svart 21.September.2012 Kjempebra program. Gleder meg til Del 2. Sitér dette innlegget Uttern D55 Dti, 2006 Modell, 18 Fot = 2006 - 2007 Sjark, 1982 Modell, 33 Fot = 2017 - Link to post
Jawik Svart 21.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2012 Usikker på hvilken negativitet mot programmet du sikter til? Kom vel av at du brukte " " skallebank mot skott. Sterkt uttrykk Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Jawik Svart 26.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2012 NRK3 19:55 Jessica Watson - aleine på havet (2) Kan sees i reprise. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
littmild Svart 26.September.2012 Link til dette innlegget Svart 26.September.2012 " " skallebank mot skott. Sterkt uttrykk Beklager misforståelsen.. Jeg er kanskje en fyr som slår hodet mot skottet litt oftere enn andre. Det forklarer isåfall en hel del. Nå har jeg sett programmet 3 ganger, på tide å kjøpe boka. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
lippert Svart 26.September.2012 Link til dette innlegget Svart 26.September.2012 Da var del 2 på plass hos nrk.no http://tv.nrk.no/serie/jessica-watson-aleine-paa-havet Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Upnorth Svart 28.September.2012 Link til dette innlegget Svart 28.September.2012 For oss som har vore redde på havet var dette skikkelig imponerande. Som det vart sagt - det er ikkje berre å gi opp og gå i land. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 30.September.2012 Link til dette innlegget Svart 30.September.2012 Rett og slett imponerende gjort av henne ... Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.