Jump to content

Gummibåt eller Pioneer?

jensemann2

Recommended Posts

Jeg trenger en jolle til skuta mi, og lurer derfor på om jeg skal skaffe hardplast pioneer eller en gummibåt...

Skal og sp ha en 4-5 hesters motor på den. Hva er best og mest hensiktsmessig? Jeg har daviter bak på seilbåten, men tror ikke jolla bør være større enn 10 fot. Er det noen som har synspunkter evt noen som har en jolle å selge meg i ålesundsområdet? Motor bør være av nyere dato. Max pris samlet ca 6000.

Jeg trenger en jolle til skuta mi, og lurer derfor på om jeg skal skaffe hardplast pioneer eller en gummibåt...

Skal og sp ha en 4-5 hesters motor på den. Hva er best og mest hensiktsmessig? Jeg har daviter bak på seilbåten, men tror ikke jolla bør være større enn 10 fot. Er det noen som har synspunkter evt noen som har en jolle å selge meg i ålesundsområdet? Motor bør være av nyere dato. Max pris samlet ca 6000.

<{POST_SNAPBACK}>

Hardplast er en del tyngre enn gummibåt. Gummibåt har veldig bra bæreevne, men er ganske vinglete med liten last. Hardplast er nok sterkere/tåler mer. Slik kan man forsette for og i mot......... .

Du må velge hva som er viktig for deg.

:yesnod:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg ser du har en Oksø 32 og da vil nok en hardplast jolle bli for tung til å henge i daviter. Det samme vil en RIB bli, så ditt alternativ bør nok være en gummibåt på rundt 30-35 kg. Selv denne vil bevirke at skuta di blir baktung. Husk at momentet blir ganske stort selv med kun 30 kg og i tillegg kanskje en påhenger på 15 kg hengende en meter aktenfor båten din. Skulle det i tillegg komme noe vann opp i lettbåten, ender du fort opp som stjernekikker. Gummibåt anbefales på det sterkeste!! :rolleyes:

Er det noen som har synspunkter evt noen som har en jolle å selge meg i ålesundsområdet? Motor bør være av nyere dato. Max pris samlet ca 6000.

<{POST_SNAPBACK}>

Gummibåt er definitivt det beste. Får du drittvær kan du surre den ned på dekk, eller pakke den ned og stue den under dekk.

Men tror du er litt optimist vedr. max. prisen du vil betale. Ligger forresten en for salg i Ålesund på Finn.no

Geir :sailing:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...