T.T.L Startet 19.September.2012 Del på Facebook Startet 19.September.2012 Motoren ble kjøpt nylig og er vanskelig å få start på siden den får for mye bensin , dagen etterpå fikk endelig start på den etter å byttet nye tennplugg og rensket forgassen. Men så vise det seg at den fuske, riste og går dårlig på tomgang, undersøkte videre fant jeg at den går kun på den øverste sylinder. Tok ut tennplugger så er den nedeste svart og våt mens den øverste tørr og fin.Har sjekket knist og kompresjon på begge sylinder og det ser helt OK ut. Jeg vet ikke hva som er problemet, stå nå fast.Er det noe som har tips og råd så jeg veldig takknemlig. Sitér dette innlegget Link to post
T.T.L Svart 20.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2012 Hei! er det ingen som vet hva som er problemet med motoren min?? Sitér dette innlegget Link to post
subaru s turbo Svart 20.September.2012 Del på Facebook Svart 20.September.2012 Hei ! Hvis du har to forgassere kan det være mulighet for at choken henger seg opp, på den sylindern som pluggen blir våt på eller flotørnåla ikke stenger som den skal på den samme sylindern. Sitér dette innlegget Link to post
T.T.L Svart 20.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2012 Min motor har KUN en forgasser og har auto choke. Kan det være at det feil i elekstronikken. Sitér dette innlegget Link to post
subaru s turbo Svart 20.September.2012 Del på Facebook Svart 20.September.2012 Har vært borti at membranet til bensinpumpa har laget slike problemer .Og coil tennplugger ikke henger helt med ,du kan jo foreksempel prøve og måle motstand i coilen . Bare sammenlingn motstanden i coilen med med motstanden på coilen til den sylinderen motoren går på . Bruker og ligge i mellom 6 til 9 ohm . Si i fra når du har funnet ut av det. Intressant. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 20.September.2012 Del på Facebook Svart 20.September.2012 så er den nedeste svart og våt mens den øverste tørr og fin. Har du sjekket om væsken er bensin? Eller kan det være vann? Står om min erfaring med mercury 40hk her: https://baatplassen.no/i/topic/17761-vann-i-utenbordsmotor Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 21.September.2012 Del på Facebook Svart 21.September.2012 Holder en knapp på membranen på bensinpumpa... Er den gåen suger den bensin rett inn i sylinderen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.