enter4u Startet 20.September.2012 Del på Facebook Startet 20.September.2012 Har irritert meg lenge over folkt uvitenhet over hva de har å selge på finn.no. Så her er min frustrasjon! Søker jeg på cabincruiser så er halvparten av båtene plastsnekker. DET er jo snekker og ikke cabincruisere, uavhengig om de er halvplanende eller ikke. Samme gjeller rib'er. Hallo!!!! En gummibåt med oppblåsbar høytrykkskjøl er ikke en rib.... Og hva gjør en 12 fots selco under daycruiser? For ikke å snakke om denne. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=35574898 Også var det påhengere da. Sendte finn.no mail om det ikke var mulig å legge inn søk på lang/kort stamme på påhenger. Fikk et "takk for innspillet" til svar, men det er ikke tatt høyde for enda i hvertfall. Er det noe dere har lagt merke til som finn kunne blitt bedre på? Mulig jeg sto opp med feil bein i dag. Hehe! Sitér dette innlegget Link to post
Boogieknight Svart 20.September.2012 Del på Facebook Svart 20.September.2012 Har nok ikke stått opp på feil bein. Vanvittig irriterende, men desverre er det ikke bare finn.no sin feil. Det jeg finner mest irriterende er folk som legger inn andre båtmerker i annonsen. Som f.eks fjord 21 selges.. Godt alternativ til, sunseeker, windy, scand osv... Skulle vært en litt mer "utelukkende" søkemetode. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 20.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2012 Enig med deg Boogieknight. Søker man på Fjord så er man ikke interessert i en Scand osv....... Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 20.September.2012 Del på Facebook Svart 20.September.2012 Dette har det vært mange diskusjoner på.. men så fremt folk ikke gidder å legge inn søkekriterier og data er det ikke noe vits i å ha så detaljert søk. Jeg tror det ville vært enklere om man kunne søke på marsjhastighet, men mange gidder jo ikke å legge inn hastighet heller. Det mest iriterende er annonser med 5 bilder tatt utvendig! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
enter4u Svart 20.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2012 Morten....søk på marsjhastighet så får du mange raske båter på 99, 999 knopp osv Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 20.September.2012 Del på Facebook Svart 20.September.2012 ja det hadde nokk blitt det! men om det hadde fungert hadde det snevret inn søkene lit om man søkte snekker eller deplassementbåter så kunna men jo søke marsjfart 5-9knop eller er man ute etter en planende cabincruiser kunne man søkt på 25-30 Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Artekno Svart 20.September.2012 Del på Facebook Svart 20.September.2012 Jeg søker bare på "seilbåt" og ser ikke problemet! -Men prøv www.blocket.se da, og se om du blir mer fornøyd der. Heeelt håpløst - ingen søkekriterier over hodet annet enn "län" og "båtar" omtrent... Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
littmild Svart 20.September.2012 Del på Facebook Svart 20.September.2012 Det med lang og kort stamme er jeg enig i, det hadde vært så lett å lagt til en slik funksjon. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Kjetil1 Svart 20.September.2012 Del på Facebook Svart 20.September.2012 Er masse å irritere seg over. Når jeg gidder og er i humør, trykker jeg på rapporteringsknappen. Slik som da et naust var annonsert under "Båter"... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Eureka Svart 20.September.2012 Del på Facebook Svart 20.September.2012 Skulle til å skrive det samme som H35. Selv om ikke alt er bra med finn-sorteringer så er det suverent i motsetning til svenske blocket.se og Dba.dk. Der ser det også ut som man knapt nok kan legge inn mere enn 5-6 bilder. Sitér dette innlegget Link to post
Artekno Svart 20.September.2012 Del på Facebook Svart 20.September.2012 Det med lang og kort stamme er jeg enig i, det hadde vært så lett å lagt til en slik funksjon. Tro meg, de fleste aner jo ikke om de skal ha lang eller kort stamme, eller at det er forskjell en gang... Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
GunR Svart 20.September.2012 Del på Facebook Svart 20.September.2012 Samme med material i skroget, skulle gått an å søke på/utelukke tre, glassfiber, aluminiun, stål... Marsjhastighet hadde vært fint å søke på også! Gjerne også fremdriftsystem. aksel, ror, vannjet.. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 20.September.2012 Del på Facebook Svart 20.September.2012 Jo flere sorteringsparametre, jo flere feilannonseringer... Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 20.September.2012 Del på Facebook Svart 20.September.2012 ...men det irriterer meg litt at jeg på klikke åttåførti ganger for å komme frem til båtutstyr.... Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 20.September.2012 Del på Facebook Svart 20.September.2012 ...men det irriterer meg litt at jeg på klikke åttåførti ganger for å komme frem til båtutstyr.... 48 ganger? Er det ikke fire ganger og søketekst? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 20.September.2012 Del på Facebook Svart 20.September.2012 Hehe... Joa, men det kunne jo vært sortert sammen med annet som har med båt å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Artekno Svart 21.September.2012 Del på Facebook Svart 21.September.2012 Hehe... Joa, men det kunne jo vært sortert sammen med annet som har med båt å gjøre. Øh... det er direktelink til båtutstyr under.... BÅT! ;) Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Popeye70 Svart 3.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2012 Heller ikke båtplass-kategorien er uten feilskjær. Etter å ha søkt litt etter båtplass i Oslofjorden har jeg funnet båtplasser fra 5 cm bredde til 5000 cm bredde. Noen har tydeligvis ikke full kontroll på mål som ikke oppgis i fot. Senest i dag fant jeg en plass som var beskrevet som 3000 cm bred (30 meter), med plass til båt opp til 20 fot. Kanskje ikke så veldig lang båt, men den har trolig veldig god plass under dekk. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.