Jump to content

Får tilbud på denne Azimut`n, noen med erfaringer, båt og motor

Kire

Recommended Posts

Har vært i kontakt med Skorgnes båt om denne og får et ilbud i morgen. Selvfølgelig må den sees først, men han ønsket å gi meg en pekepinn på mellomlegg i vår Sealine F34

Noen med erfaring med Azimut generelt og ikke minst disse motorene, f.eks om de er drivstoff vennlige og drifts sikre

Ikke lett å bytte inn båt i dag, da alle forhandlere kun importerer båt og innbytte i disse er uaktuelt visstnok

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=36402450

Jeg har bestandig likt Azimut båtene og synes det virker som Italienske kvalitetsbåter. Kan styre meg for de teppene på dørken, men det er jo en smal sak. Hadde med glede hatt Cat i en båt! På forbruk er dem nok lit mer tørste enn lettvektsmotorer med høyere turtall, men har man båt i denne størrelsen må man jo uansett ha råd til å drifte den. Driftsikkerhet og kvalitet er ihvertfal kjennetegn på en Cat. Det er jo ikke uten grunn dem brukes i yrkesbåter annlegsmaskiner og lastebiler.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

CATer er vel også kjent for å støye mer enn konkurrentene? Ønsker du elektronisk styring av gass/gear ville jeg sjekke om denne har det. De fleste Catinstallasjoner fra denne tiden hadde tradisjonell wireoverføring

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Takker for svar så langt.

kunne gjerne tenkt meg elektronisk gass/gear styring, men kan ikke velge og vrake nå ser det ut til, da mange forhandlere som sagt IKKE bytter inn og det er jo et "problem" i seg selv. Deilig å manøvrere med, men det fungerer utrolig bra hos meg selv med mekanske også da!

2 andre båter som vi også er meget nyskjerringe på er først og fremst Forbina 40 og der får jeg innbytte hos Stavanger Marinesenter, men det irriterer meg at den har salongen opp et trinn. Er nå så glad i å kunne gå rett inn i vår lille "stua" i den båten vi har, men ellers er Forbina`n en flott båt.

Båt nr2 som vi så på messen var Beneteau Swift 34 trawleren og synes det er et herlig konsept, men den skulle vært noen for større i salongen og dekket ute.

Ikke lett dette og skulle det bli noe så er jeg redd det blir et budsjettsprekk igjen.

Har også fått et tilbud fra Stavanger Marine på en Fairline 40, 2004 mod, som kommer til de i Oktober: Denne båten synes jeg det blir for mye påkost på som: vinsj akter, åpne rekke forut, ny stor varmer, kalesje bak og sikkert er det noe mer også, nei ikke enkelt.

@-morten- man tenker vel stort sett økonomi allikevel. Det gjør jeg jo selv med den jeg har i dag d.. Det er vel ikke mange som har båt og om den er 20" 30" eller 40"++ fot som synes noe er billig.

Om noen sa meg at de er dyre i drift, så ville jo valget blitt noe annet og det blir jo det samme her som med bil det,,har man er tørsk kjerre, så kan man jo lett finansiere den mot en "gjerrig" bruker.

Forbina er en båt som går lett i sjøen med "mindre motorer". 2x 225/260 gir god båtfart. I tillegg er den 3 cabiner. Mener den ble testet sammen med NW 390 i sin tid. Og fikk en god test. En annen båt som er fin er Galeon 390, virker tvers igjennom som en god båt. Azimut er gode båter, men cat. motorer og servicetid/priser bør du se litt på. Men ofte er de motorene brukt som motorer i kompressorer.

Men favoritten blandt de nevnte er Phantom 40. Tvers igjennom en nydelig skute. Sjekk også den PH 43 de har til salgs i Stv.

Vi sees!

Det spørs jo så klart hvor mange timer båten går, men tilsvarende HK på f.eks en moderne Volvo, kan nok forbruk komme lit ned i forhold, men har man en motor man tar ut samme effekt så vil det ikke bli en svimlende forskjell. Jeg hadde ihvertfal vært storfornøyd med Cat i kjelleren. Husk at det er ikke bare forbruk som er utgifter for en motor! Cat er beregnet for å gå mange timer med enkelt vedlikehold. Samenlikner man med lettvektsdieseler med lite motorvolum og høyt turtall så er det nokk korttere serviceintervaller på disse.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...