Puffin Startet 21.September.2012 Link til dette innlegget Startet 21.September.2012 Er det noen her som har Targa 31 med D6 med 350/370 hk? Lurer på om dette er nok motorisering når det kreves litt ekstra. Sitér dette innlegget Link to post
Jandus Svart 22.September.2012 Link til dette innlegget Svart 22.September.2012 En er på Færøyane, med D6 370 den går ca 36 knop på toppen. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 23.September.2012 Link til dette innlegget Svart 23.September.2012 Har D6-350 i min Nordstar 31 (se avatar). Det er plenty slik jeg ser det, og gjør at den ikke er baktung slik de andre planende båtene jeg har hatt. Kan derfor gå i et slags plan helt ned til ca 10 kn, noe som er en STOR fordel når det er kvapsete sjø. Mulig Targa er noe tyngre, men Janus nevner 36 som toppfart, og det tyder på at de er temmelig like 'lett/tungdrevne'. Sitér dette innlegget Link to post
Ingvarjg Svart 23.September.2012 Link til dette innlegget Svart 23.September.2012 Jeg har en kjenning som har en 31+ med singel D6 som jeg har vært med på tur i. Det er kraft nok, men han har vudert å bygge om til dobbel. Den ene grunnen er naturlig nok redundans, den andre er at det er lagt inn bly i hekken istedenfor den manglende motoren. Han har hatt mindre Targaer før som har vært noe baktunge, men 31-foteren trenger visst vekta bak. Sitér dette innlegget Link to post
Jandus Svart 23.September.2012 Link til dette innlegget Svart 23.September.2012 (redigert) Ja som du siger Fantino er de ganske lik, er en samme slags som din på Færøyene med D6 370, så dem en dagen seile side om side med full fart, Nordstaren var litt hurtigere. Denne Targaen på Færøyene hadde en enkel Volvo Penta KAD 300 med 285 hk, drevet havarete, da kjøpte de denne nye D6'en. Tror det var omkring 26 knop den gikk med den gamle motoren. Redigert 23.September.2012 av Jandus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Puffin Svart 25.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2012 Tenker ikke primært på toppfart, men å gå i stor sjø med minimum planingshastighet og tungt lastet båt. Dvs fulle tanker, ferielastet og 6-800 kilo i tillegg med diesel Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.