klk Startet 22.September.2012 Del på Facebook Startet 22.September.2012 Dynamoen har tatt kvelden, har gått til innkjøp av en 65 amp. dynamo fra Biltema, Bosch type universal. Passet greit på festene men dårlig ladespenning (13,95 volt. Har en Ladac 1204 som jeg tenkte å benytte men skjønner ikke helt fremgangsmåten. hva skal klippes av og hva skal loddes på?Noen som har gjort dette før? Sitér dette innlegget Link to post
Victoria1 Svart 22.September.2012 Del på Facebook Svart 22.September.2012 Det er vel innebygd laderegulator på Dynamoer som selges på Biltema, da skal det ikke være nødvendig med Ladac regulator i tilegg. Sitér dette innlegget Link to post
klk Svart 22.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.September.2012 Ikke nødvendig? 13, 95 volt på dynamoen er for lite. Vil ha 14.4 på polene. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 22.September.2012 Del på Facebook Svart 22.September.2012 Helt enig klk, skal det bli sving på sakene må en ha korrekt spenning. I tillegg senser Ladac'n på batteriet og gir høy ladestrøm selv ved lavt turtall. Men så var spørsmålet om du kan bruke den typen Ladac du har? Jeg har samme type Ladac på min Valeo-generator og der har jeg fjernet originalregulatoren som sitter i plussledningen for rotoren. Sitter din regulator i minusen, funker ikke den Ladac'n. Lars H. pt. Oscarsborg Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
klk Svart 22.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.September.2012 Mange takk Lars H. Akkurat hva jeg trengte! Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 22.September.2012 Del på Facebook Svart 22.September.2012 hva skal klippes av og hva skal loddes på?Se her: https://baatplassen.no/i/topic/17767-dynamo-og-lading-av-flere-batterier/page__st__120#entry447110 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.