Jump to content

Kamera kartsymbol på Garmin plotter, hva betyr det?

mbm

Recommended Posts

Trykk på det og se hva som skjer. Mener du da får opp et bilde tatt der kameraet står med retning utover i trekanten. Kan trykt passeres!

Ah, that makes sense - om ikke annet, det ser jo ut som en kamera illustrasjon der "på spissen". Men dersom dette er tilfelle,

A - hva har dette på et sjøkart å gjøre? Det er jo mer forrvirrende enn nyttig IMHOO.

B - jeg bruker ipad som plotter, bilde ovenfor er av en Garmin GPS. Denne har ikke "tøttsj skrin" og jeg tror ikke det er mulig å "trykke" på symboler som vises på skjermen ved bruk av piltastene.

A - hva har dette på et sjøkart å gjøre? Det er jo mer forrvirrende enn nyttig IMHOO

Og hvorfor ikke? Nå bruker jeg selv C-map kart og der er det lagt inn mange flyfoto over havner. Slike foto er da greie å ta en kikk på før en går inn i en havn en aldri har vært i før? Raskt og greit uten å måtte finne frem en bok med havnebeskrivelser.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Og hvorfor ikke? Nå bruker jeg selv C-map kart og der er det lagt inn mange flyfoto over havner.

Jo, for all del - men her var det jo "in the middle of nowhere".

Jeg bruker også C-map (tror jeg da) - bruker ipad som plotter med plan2nav kart. Mener plan2nav app'en har C-map.

Bruker ipad'en som "oversikt" og Garmin'en som "zoomed in" - fønker bra til mit bruk, ingen "trekanter" som forrvirrer på ipad'en BTW,

Hva slags kart som brukes på slike padder aner jeg ikke, men på ordentlige plottere (i hvert fall min 11" Interphase med C-map) kan jeg stort sett velge/velge bort symboler ol. som jeg ikke ønsker/ønsker. Hvordan slikt gjøres står i manualen, i hvert fall for min plotter. Men noe kan en alltid irritere seg over.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Den filmen må du slette før du får mer kjeft enn du noen gang har fått før fordi fenderen henger ute :lol:

He-he, tror nok du har et poeng der men jeg vandrer ikke omkring rekka for å hale opp fendere når jeg er alene i båten.

Ettersom du tydeligvis har sett opptaket (gjort med en iphone i går ettermiddag/kveld), - tre spørsmål,

#1 - Hvilken båt har jeg?

#2 - I hvilken fjord er jeg?

#3 -Hvem har jeg på stereo'en?

Klarer du alle...?

Redigert av the colonel (see edit history)

Det er ganske så stille her i regnværet. Det blåser en del også og temperaturen er kun 8gr. Så i kveld har vi nok alle trukket inn i båtene. Får håpe det blir bedre neste helg så en kan sitte litt på bryggen da.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...