Jump to content

Noen som kan identifisere disse tingene jeg fant i båten?

hakonrk

Recommended Posts

Ryddet ut det meste som var løst i båten ifm. vinteropplag, og fant diverse saker fra tidligere eier som jeg ikke vet hva er. Liker ikke å kaste ting jeg ikke vet hva er, så jeg håper noe av det kan identifiseres med hjelp fra BPs medlemmer.

Vi kan starte med dette:

rare_plastplater.jpg

Først og fremst de fire svarte plastplatene jeg lurer på. Alle fire har et ca 5mm bredt spor, som man ser på bildet.

Det er også noen andre småting som jeg la på den runde platen nederst til venstre. De to rørene til høyre med gul væske i (vanskelig å se på dette bildet) tror jeg er glow sticks. Resten av småplukket er en masse kjegleformede dingser av treverk, ikke så kompliserte ting med andre ord, ingen anelse om disse har et bruksområde som er relevant for båt.

Redigert av hakonrk (see edit history)

Lightstick er utmerket til bruk som lyskilde når du ikke ønsker å bruke lommelykt, bevare nattesyn, finne frem til spesielle plasser i mørket. Tenker at ved nattseilas er dette utmerket for å finne frem under dekk og ikke minst ved strømbrudd. Gir godt markeringslys i 8-10 timer.

Kan henges på en ankerbøye/ markering mm.. surrest fast i redningsvest/ fremsiden, om man ikke har eget lys på denne. Den er meget godt synlig med IRbrille/nattoptikk.

Denne var tydeligvis verre. :smiley: Båten er rattstyrt, og jeg tror ikke det er noe sted å feste rorkult. Fjerning av sinkplugger vet jeg ingenting om, så for alt jeg vet kan det være svaret, men tar gjerne imot flere forslag.

Oppdatering: Kom plutselig på et sted hvor rorkult muligens kan festes, under det avtagbare setet helt bak (rett ved rommet der propanflasken står), så det er nok mest sannsynlig svaret.

Redigert av hakonrk (see edit history)

Denne settes normalt rett på rorstammen, er normalt et lokk i dørken som fjernes og vips så dukker en firkant opp som denne passer rett på...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

• 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...