hakonrk Startet 22.September.2012 Del på Facebook Startet 22.September.2012 (redigert) Ryddet ut det meste som var løst i båten ifm. vinteropplag, og fant diverse saker fra tidligere eier som jeg ikke vet hva er. Liker ikke å kaste ting jeg ikke vet hva er, så jeg håper noe av det kan identifiseres med hjelp fra BPs medlemmer. Vi kan starte med dette: Først og fremst de fire svarte plastplatene jeg lurer på. Alle fire har et ca 5mm bredt spor, som man ser på bildet. Det er også noen andre småting som jeg la på den runde platen nederst til venstre. De to rørene til høyre med gul væske i (vanskelig å se på dette bildet) tror jeg er glow sticks. Resten av småplukket er en masse kjegleformede dingser av treverk, ikke så kompliserte ting med andre ord, ingen anelse om disse har et bruksområde som er relevant for båt. Redigert 22.September.2012 av hakonrk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 22.September.2012 Del på Facebook Svart 22.September.2012 Dagsignaler(kjegle og kule), man trer sporene inn i hverandre.. Det andre er treplugger for tetting av lekkasjer i sirkulære hull(skroggjennomføringer osv). Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Gullfisk Svart 22.September.2012 Del på Facebook Svart 22.September.2012 (redigert) Det er dagsignal til å henge opp. Den runde er vel når du ligger for anker tror jeg. ops, litt for sein. Redigert 22.September.2012 av Gullfisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hakonrk Svart 22.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.September.2012 Takk, det tok ikke lang tid. Får komme med noen nye, mer utfordrende oppgaver, i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 22.September.2012 Del på Facebook Svart 22.September.2012 Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Eureka Svart 22.September.2012 Del på Facebook Svart 22.September.2012 For ordens skyld, ja det er lightstick som ligger til høyre. Har slike liggende her også. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 23.September.2012 Del på Facebook Svart 23.September.2012 For ordens skyld, ja det er lightstick som ligger til høyre. Har slike liggende her også. Og de har en holdbarhetsdato. De er for svake til sikkerhet annet enn i helt spesielle situasjoner, men om du ser for deg at de skal inngå i ett opplegg, ville jeg fornyet dem (siden de åpenbart er tatt ut av forpakningen). Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 23.September.2012 Del på Facebook Svart 23.September.2012 De er kun bdregnet tilnødbelysning. Vanlig å hai drop-bag Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart 23.September.2012 Del på Facebook Svart 23.September.2012 (redigert) Kon (spiss ned) - seilbåt med seil oppe og motor og propell igang - def. som "maskindrevet fartøy" (ikke "motorbåt", som det feilaktig står i noen eksamensoppgaver). Praktiseres strengt noen steder i verden. Eivind Redigert 23.September.2012 av eivindch (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 23.September.2012 Del på Facebook Svart 23.September.2012 Lightstick er utmerket til bruk som lyskilde når du ikke ønsker å bruke lommelykt, bevare nattesyn, finne frem til spesielle plasser i mørket. Tenker at ved nattseilas er dette utmerket for å finne frem under dekk og ikke minst ved strømbrudd. Gir godt markeringslys i 8-10 timer. Kan henges på en ankerbøye/ markering mm.. surrest fast i redningsvest/ fremsiden, om man ikke har eget lys på denne. Den er meget godt synlig med IRbrille/nattoptikk. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 23.September.2012 Del på Facebook Svart 23.September.2012 Lightsticks fungerer også som rørepinne i ankerdrammen. Om du vil ha en fresh farge... Hehe.. Lærte det i marinen;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
hakonrk Svart 23.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.September.2012 Lightstick'ene lå løst i kartbordet, aner ikke hvor lenge de har ligget der. Hvis det er holdbarhetsdato på dem kanskje jeg bare skal finne på å gjøre med dem før de blir ubrukelige? Forresten, ny oppgave: Her er nærbilder av endene: Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 23.September.2012 Del på Facebook Svart 23.September.2012 Hjemmelaget verktøy for skifta av sinkplugger? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Mulligan Svart 23.September.2012 Del på Facebook Svart 23.September.2012 Styring. Sitér dette innlegget Link to post
hakonrk Svart 23.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.September.2012 (redigert) Denne var tydeligvis verre. Båten er rattstyrt, og jeg tror ikke det er noe sted å feste rorkult. Fjerning av sinkplugger vet jeg ingenting om, så for alt jeg vet kan det være svaret, men tar gjerne imot flere forslag. Oppdatering: Kom plutselig på et sted hvor rorkult muligens kan festes, under det avtagbare setet helt bak (rett ved rommet der propanflasken står), så det er nok mest sannsynlig svaret. Redigert 23.September.2012 av hakonrk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ut på tur Svart 23.September.2012 Del på Facebook Svart 23.September.2012 Alle seilbåter med ratt skal vel ha nødrorkult, tror det er det dene er. Man bør også vite hvordan man bruker den. (Står på min liste over ting å huske til våren ) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 23.September.2012 Del på Facebook Svart 23.September.2012 Denne settes normalt rett på rorstammen, er normalt et lokk i dørken som fjernes og vips så dukker en firkant opp som denne passer rett på... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Krimart Svart 23.September.2012 Del på Facebook Svart 23.September.2012 Jepp. Nødrorkult. Bør ligge lett tilgjengelig. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 24.September.2012 Del på Facebook Svart 24.September.2012 Lightsticks fungerer også som rørepinne i ankerdrammen. Om du vil ha en fresh farge... Hehe.. Lærte det i marinen;) Traff en svenske på bryggefest i Gräbbestad som imponerte damene ved å åpne lysstaven og helle innholdt inn i munnen. Han ble dårlig... Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 24.September.2012 Del på Facebook Svart 24.September.2012 Hehe.. Ja det innholdet er ikke noe å spise.. Hehe.. Hendte seg Vi hadde de med på byen i militæret( jentene digga lightsticks) og et par ganger gikk jeg hjem som en lysende lanterne, og det lukta mildt sagt vondt!! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Free Lillehammer Svart 28.November.2012 Del på Facebook Svart 28.November.2012 Egentlig en artig tråd. Noen som har som har sjørelevante, men litt ukjente ting liggende i båten? Ut med bilder, så får vi gjette. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 28.November.2012 Del på Facebook Svart 28.November.2012 Egentlig en artig tråd. Noen som har som har sjørelevante, men litt ukjente ting liggende i båten? Ut med bilder, så får vi gjette. Det er en tråd allerede med nesten 900 innlegg som dekker dette :-) https://baatplassen.no/i/topic/35729-hva-er-dette/ RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Free Lillehammer Svart 28.November.2012 Del på Facebook Svart 28.November.2012 Det er en tråd allerede med nesten 900 innlegg som dekker dette :-) https://baatplassen.no/i/topic/35729-hva-er-dette/ RSL Jøss! Her var det mye artig. Takk for tipset, RSL. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.