Sturee Startet 23.September.2012 Link til dette innlegget Startet 23.September.2012 (redigert) Hei! Har en yamaha 50hk 97 modell som jeg har hørt at skal gå ann å få 70hk ut av. den veier 102kg og da skal det være en 50D som har samme blokk som 60 og 70hk (849ccm). Så, jeg lurer på om noen vet hvordan man får 70hk ut av denne og evt hva som må byttes? hørt noe om forgassere og eksos, stemmer dette? Mvh NT Redigert 23.September.2012 av NT503 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 24.September.2012 Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 Du kan feks sammenligne gassere, dyser eksos og borring på disse to motorene, så finner du kanskje svaret her. http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Outboard/1997/T50TLRV/parts.html http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Outboard/1997/70TLRV/parts.html Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Porsche Svart 24.September.2012 Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 (redigert) Tror du må kikke på undervannshuset og, 50 Hk har girutveksling på 1,85 : 1 mens 70 Hk (og 60 Hk) har girutveksling på 2,33 : 1 Selg 50 hesteren og kjøp en 70 hester, det blir sikkert billigere... Redigert 24.September.2012 av Porsche (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 24.September.2012 Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 Kan til tider være vanskelig å finne ut av forskjeller ved å bruke amerikanske nettsider, de har ofte andre modeller , samt at de har helt andre modellbetegnelser. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Sturee Svart 24.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 Er litt vanskelig å få sammenlignet ja, for er en som skal være lik 40hk også, yamaha 50D. den er mindre og kan være det er forskjeld på giret mellom disse modellene også.. er også forskjeld på mobellbetegnelser, hva den amerikanske betegnelsen på min er vet jeg ikke men det skal jeg prøve å finne ut. Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 24.September.2012 Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 (redigert) ....... de har ofte andre modeller , samt at de har helt andre modellbetegnelser. Modellene er som regel like, men modellbetegnelsene er forskjellige. Finner man mønsteret i dette, er det ikke vanskelig. Det er videre ikke mulig å benytte europeiske serienummer på mororene i søk på amerikanske sider, type Boats.net o.l. 50 H heter den modellen som er lik 40Y (V) Denne er på 698 ccm. 50 D deler riktignok blokk med 60 og 70 hk, men har andre forgassere, eksospipe og undervannshus. Her er nok rådet om å selge denne og kjøpe en original 70 hk det beste.... Det finnes muligheter for trimming med s.k. "Bolt on" kits, men jeg tror at prisen på dette er mer enn det du har tenkt å spandere. Dette består av komp-topp, fiber reeds, big bore forgassere og eksospiper som er kortet inn og tunet. Redigert 24.September.2012 av rago63 (see edit history) Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Sturee Svart 24.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 (redigert) Se der ja, tusen takk! da blir det nok til å ha den som 50hk en stund, om det blir for lite får jeg heller vurdere å bytte den ut :) Evt går det vel ann å hente dette fra en delemotor? Redigert 24.September.2012 av NT503 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.