pernod Startet 24.September.2012 Link til dette innlegget Startet 24.September.2012 har skiftet toppakning på sabb`en(2H).ferskvannskjølt.rengjorde også dysene,som gjorde at motoren gikk stillere og med mindre motorbank. men det rare er at temp.ble høyere.tidligere kunne jeg kjøre i timevis og temp.lå på rundt 62 grader.nå ligger temp ca.10 grader høyere. er det noe fornuft i dette,eller må jeg ta ein sjekk på termostat og div? er ikke så lenge siden jeg kjørte systemrens på motoren.brukte rusthammer for og få av gammel lakk på vannbeholder og eksos før lakkering.kan det være gammel rust som har løsnet og tetter for sirkulasjonen? Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 25.September.2012 Link til dette innlegget Svart 25.September.2012 Hei, ei forklaring kan jo vere at motoren yter meir kraft sidan du skifta toppakning og rensa dysene. Men ver obmerksom på at om dysene ikkje har ein 100% fin spiss, så kan diesel strålen stråle bort i godset i forbrenningskammeret. Dyse-service burde bli gjort av fagfolk, eller personer med riktigt utstyr og kunnskap. Bosch merkeverkstdad eller SABB i Bergen gjere denne jobben. Det kan vere verdt å sjekke. Eller kan du jo sjekke olje nivå/kvalitet, kjølevæske (må skiftast kvart andre/tredje år). Pumpemembran og/eller ventilene i kjølepumpa kan jo og vere årsak. Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.