Jump to content

Skal selge GH 11 Deluxe med Yamaha 9.9, hva får jeg for denne?

Mats-gh11

Recommended Posts

Hei båtfolk!

Vurderer å selge min båt, en GH 11 Deluxe støpt i 86, med medfølgende uplombert Yamaha 9.9 av samme årgang.

Problemet er at jeg synes det er vanskelig å anslå verdien, og håper noen har gode innspill til dette.

Båten fremstår som pen, da den er lakkert nylig, motoren starter stort sett alltid uavhengig av temperatur og tid fra forrige båttur.

Legger ved et par bilder :)

dsc00390.jpg

dsc00399_-_kopi.jpg

dsc00398.jpg

1309621969611_-_kopi.jpg

mamma.jpg

Takk for all hjelp!

Et kjapt og enkelt søk på Finn viser at det er minst 18 stk GH-11 tilsalgs pr idag, hvor flere av disse med samme motor som din samt +/- samme årgang. Disse vil gi deg en rask indikasjon på en fornuftig annonsepris for prutningsmonn hvis du skal selge båten. Dessuten vil det til sist vil være det budet du aksepterer, enten du liker summen eller ikke, som bestemmer hva båten egentlig er verdt. Med dette har jeg vel også indirekte sagt at jeg synes de fleste av "hva-får-jeg-for-denne-båten"- innleggene kan ligge på kanten av det akseptable på BP i forhold til snikannonsering og et dårlig skjult salgsmotiv.

tipper 15-20 en plass, 10.000 er alt for lite iallefall. fin båt! denne er jo et steg opp fra GH 10 og with dromedille som ligger rundt 10-15 med like gammel motor. fortsatt populære båter dette. Lykke til med salg! :)

Så du mener at jeg kan kreve 20000 kr? Både motor og båt er lakkert, ikke originalt, men har pusset bunnen helt ned og lagt på nye lag med primer og bunnstoff, den er også helt tett, både fra innside og utside. Motor starter alltid på første draget og går pent som en klokke. Hvis jeg treffer riktig kjøper burde jeg vel klare 20k ?

Det er ikke værre enn å prøve.. Om ingen ringer er prisen for høy, om mange ringer er den kanskje litt lav..

Jeg ville prøvd 15-18000 kanskje. Ta fine bilder, gjerne et skikkelig kamera. Få noen til å ta bilder av båten i fart, uten å grisekjøre;) vær forberedt på pruting;)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Ville lakt den ut for 19800 kanskje. ser mindre ut enn 20. 22 er litt drøyt med så gammel motor. ville godtatt et bud på 15-16 tror jeg. men som sakt, er du heldig får du kanskje 19 for den. Men lurt å vente til våren, ingen som vil ha jolle nå. nå på høsten, som sesongen for jollekjøring er så godt som over får du nok litt mindre.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...