Bitteliten Startet 10.Februar.2005 Link til dette innlegget Startet 10.Februar.2005 Vi har en gummibåt i snap davit på Bitteliten III. Kom på her en kveld at den er enkel å huke av og ta med seg når vi ligger til kai. Er det noen som har forslag på hvordan denne kan sikres? Jeg synes det er for dyrt å bruke 1000 kroner+ på å kjøpe "wirebåtlås" - så jeg ser for meg en enklere løsning. Noen som har forslag? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 10.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2005 Pleier å bruke kjetting (ankerkjetting) og en hengelås som tåler litt vann. Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 11.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2005 Jeg bruker sykkel-wire med et båthengelås. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Brigg Svart 11.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2005 Har så langt brukt et sykkellås av type vaierspiral. Varer neppe evig til slikt bruk, men er man raus med olje i låsen går det en periode i alle fall. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Herman Svart 11.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2005 (redigert) Jeg fikk laget et øye i hver ende av et avkappet 7mm vant. Fikk klemt på en talurittlås av en rigger som gjorde en større jobb for meg. Jeg låser med en "vanlig" hengelås. Som han sa. Selvfølgelig kan man klippe av wiren med en stor tang, "but it keeps the onest guy onest". Det er godt nok for meg. Redigert 11.Februar.2005 av Lars_Herman (see edit history) Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Brigg Svart 11.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2005 Men husk å låse opp før dere kaster loss. Litt ekkelt å oppdage at jolla er låst fast dersom det blir behov for å evakuere skipet grunnet brann eller annet. Jolla er en del av sikkerhetsutstyret om bord. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Baltic Svart 11.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2005 Men husk å låse opp før dere kaster loss. Litt ekkelt å oppdage at jolla er låst fast dersom det blir behov for å evakuere skipet grunnet brann eller annet. Jolla er en del av sikkerhetsutstyret om bord. Brigg <{POST_SNAPBACK}> Det er jeg helt enig med deg i, jeg låser alltid opp låsen før jeg kaster loss slik at det er enkelt å få løs gummibåten v/behov Sitér dette innlegget Link to post
Jonette Svart 11.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2005 Hei. Husk å låse i noe solid på gummibåten, bor f.eks. et hull i akterspeilet til dette formålet. Det har liten hensikt å tre en kjetting gjennom en slepering el.l. da ringen enkelt kan skjæres av med en vanlig kniv. (En kjede er ikke sterkere enn sitt svakeste ledd...) /M Sitér dette innlegget /MS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.