Sulamitten Startet 24.September.2012 Link til dette innlegget Startet 24.September.2012 (redigert) Hei, vurderer kjøp av snekke, feks. Nidelv 24. Etter å ha sett litt på nettet, lurer jeg på om risikoen for problemer er høy ved kjøp av saltvannskjølt motor? Se feks denne annonsen: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=36710267 Har ikke tilgang til lagring på land i vinter, men kan få plass i boblehavn. Bør jeg da heller vente til våren eller bør lagring i boblehavn være ok? Regner med at prisene er høyere til våren. Evt bør jeg skygge unna Nidelv 24 og se på andre modeller i stedet? Vil helst ikke betale mer enn ca 80000. Tips og råd mottas med takk. Redigert 24.September.2012 av Sulamitten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 24.September.2012 Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 Du setter da ikke bilen i vann om vinteren... hvorfor skal du da ha båt på land? Båter skal være på vann... basta. Båten så jo dritfin ut. Jeg ville dratt og sett på den. Jeg ser ikke i farta hvor det står at motoren er saltvannskjølt, men i så fall, er det greit å ha med seg en motorkyndig på visning nr2. (ikke bare en kompis som har mekket en del bil) Jeg solgte en scand Classic som ikke så like fin ut for 150.000,- i 2008. Markedet er annerledes nå, men stort lavere tror jeg ikke det blir. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
nestor Svart 24.September.2012 Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 Hallo. Nidelv er vel ok, en må jo ha noe en liker selv, ikke noe andre synes. Kjenner mange som er fornøyd. Hadde Jode 7500, fantastisk båt i den størelsen. Men er det den med finn-kode som du tenker på kan du jo finne ut om det er byttet motor, hadde slik motor i en annen båt, mener å huske at disse var produsert noe senere. Men beklager, saltv. kjølte motorer som er såpass gammle......skeptisk!!! Erfaring...ja. Bobblehavn har jeg ikke no greie på. Sitér dette innlegget Link to post
buckley Svart 24.September.2012 Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 Hei, Vi har hatt Nidelv 24 som familiebåt siden 2008 og det har vært en glimrende plass for ungene å vokse opp :) Jeg ville satset på en ferskvannskjølt motor - de har en hel del lenger levetid og mindre kostnader den dagen det må overhales. Vurderer nå å selge vår til fordel for seilbåt, men har ikke kommet meg til å legge ut annonse enda. Har ferskvannskjølt motor og er modernisert jevnt og trutt. Om du skulle være interessert kan du jo sende en melding. Her ligger noen bilder. https://picasaweb.google.com/118072119198096404329/Nidelv24 Marius 91648510 Sitér dette innlegget Hjemhavn: Krokstadfjorden, Rygge. Nidelv 24 & MD21B teknisk info blogg. Link to post
Gullfisk Svart 24.September.2012 Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 Kan få mange fine snekker til den prisen nå tipper jeg,men jeg ville holdt meg unna saltvanns kjølt. Vinterlagring i boblehavn går fint, men det er jo ting som må klargjøres for kuldegrader. Sitér dette innlegget Link to post
stian83 Svart 24.September.2012 Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 Hva er du villig til og gjøre selv av oppussing? sett snekker som kun trenger rubbing, kalesje rens og 2-3 helger med pussing+ service av motor for MYE billigere. Markedet er dødt, kjøp nå, til våren tar det seg opp. La inn ett søk på finn fra 70-100 tusen. 24-28 fot Ligger flere med relativt nye motorer ute. Lykke til, det er bare og velge og vrake men du kan med enkelthet finne en med 2005 modell motor eller nyere Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.