Jump to content

Hva må jeg øve til på båtførerprøven?

Kaptein13

Recommended Posts

Er litt vanskelig å forutse hva man vil få på prøven. Det er også individuellt og avhengig av hva du kan fra før. Ville spandert på meg en sånn nett-test som koster noen kroner(30 eller noe om jeg husker riktig) for å se hva nivået ditt ligger på, det gir deg også en pekepinn på hva som sitter og hva som bør leses mere på.

Mulig jeg husket feil ang. pris(roter litt i hue noen ganger), fat en gratis test her som ser bra ut: http://www.livredd.no

Redigert av littmild (see edit history)

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Når jeg tok den var det 80% totalt, samme hvilken del du hadde feilene i. Når testen blir rettet av en datamaskin er det lite rom for skjønn.

Tok forresten noen av de gratis testene på nettet istad, og fant mye "tullefeil", så man bør være obs på at dette er et begrenset hjelpemiddel.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Du finner pensum til båtførerprøven hos sjøfartsdirektoratet her: Pensum

Det som har blitt endring er at noen deler vektlegges mer enn andre. Dvs. at hvis du stryker på vikeplikt så kan de spørsmålene gjøre så du ikke består. Så før var det at du måtte ha 80% riktig, men nå må man i tillegg bestå de "viktige" spørsmålene i tillegg.

Her har du masse testspørsmål til eksamen: Gratis eksamensspørsmål

Lykke til

Jeg ville anbefalt å lese en av de mange pensumbøkene. Et tips kan jo være å låne pensum på biblioteket, men det uansett kjekt å ha et oppslagsverk. Når du føler deg komfortabel med pensum, så er det bare å gjøre noen google-søk, så finner du en drøss med internettsider som har eksamenstester. Når du er klar er det bare å melde deg opp til eksamen ved et av de godkjente testsentrene. Det var hvertfall slik jeg gjorde det. Fikk 1 feil da ;) Gjorde forøvrig det samme på SCR/VHF eksamen med 0 feil ;). Tok begge prøvene i løpet av en uke og kostet meg kun eksamensgebyren 585 + 580 = 1165 (samboer hadde pensumbøker fra før).

Redigert av Copernicus (see edit history)

fort tiden båtløs seiler

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...