Soningen Startet 27.September.2012 Link til dette innlegget Startet 27.September.2012 Noen som vet hva som følger med av manualer og dokumentasjon med Quicksilver båter? Jeg har skaffet meg en 700 Weekend som ennå ikke har passert 200 timer. Men dessverre er alt av brukermanualer borte. Regner med at det er utarbeidet litt som sier noe om bruk, vinterklargjøring, enklere beskrivelser av f.eks. plassering av sikringer osv? Hos en forhandler fikk en kort og kontant besked om at det ikke var levert noe særlig av dette. Importøren svar ikke på mail. Stemmer dette? Tips til hvor jeg kan finne det? Har forøvrig funnet mye på motor og gear (vw og twin disc). Laster det opp ved leilighet. Sitér dette innlegget Link to post
jkn Svart 27.September.2012 Link til dette innlegget Svart 27.September.2012 Det SKAL følge med manualer til båt og motor. Det skal også være med samsvarssærklæring for å bevise Ce merking. HAr du ikke fått med dette er ikke båten lovlig å selge. Spørs om ikke selger har tatt en enkel utvei her. Du skal ikke kontakte importøren, men en forhandler som skal kunne hjelpe deg med dette. Importører har ikke kapasitet til å hjelpe en haug med privatpersoner med alt mulig. Det er forhandleren sin jobb. Sitér dette innlegget Link to post
Cruiseliner Svart 28.September.2012 Link til dette innlegget Svart 28.September.2012 (redigert) Det SKAL følge med manualer til båt og motor. Det skal også være med samsvarssærklæring for å bevise Ce merking. HAr du ikke fått med dette er ikke båten lovlig å selge. Spørs om ikke selger har tatt en enkel utvei her. Du skal ikke kontakte importøren, men en forhandler som skal kunne hjelpe deg med dette. Importører har ikke kapasitet til å hjelpe en haug med privatpersoner med alt mulig. Det er forhandleren sin jobb. Ved kjøp av bruktbåt er det selvsagt ikke noe krav om at det skal følge med brukermanualer. At dette er kjekt å ha og bør forventes av en forhandler er greit nok, men ikke nødvendigvis fra privatpersoner. Manualer kan for øvrig i de fleste tilfeller skaffes på andre måter, f.eks. på nett. Er båten utstyrt med CE-skilt, er den natulig nok også CE-merket og kan lovlig omsettes. På en CE-merket båt vil evt. manglende samsvarserklæring i praksis kun være en formalitet. I et båtmarked der forhandlere kommer og går er det helt naturlig å kontakte importør eller produsent direkte dersom dette er hensiktsmessig. Personlig har jeg ved flere anledninger fått god service og tilbakemelding fra produsent. Redigert 28.September.2012 av Cruiseliner (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 28.September.2012 Link til dette innlegget Svart 28.September.2012 Nå er vel Quicksilver eiet av Brunswick, så da ligger vel brukermanualene på deres nettsider, for eksempel her! Sitér dette innlegget Link to post
Soningen Svart 28.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2012 Hei. Takker for engasjement og svar. Båten er kjøpt privat. Har ligget i ro i 2 år. Var i kontakt med forhandler som solgte båten den gang. Sa at all dokumentasjon fulgte med. Takker for tips om Brunswick. Har rotet gjennom deres nedlastingssider ved flere anledninger. Finner bare en svært generell sak om glassfiberbåter. Lite eller ikke noe (annet enn tegning på forside) minner om utgaven jeg har. Det var også litt av årsak til utformingen av mitt spørsmål. Er dokumentasjonen som følger med så elendig? Soningen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.