Roger jo Startet 27.September.2012 Del på Facebook Startet 27.September.2012 Har sett flere båter med svai-seil ”anker seil” når vi ligger på svai og de båtene ligger rolig, mens vi andre svaier som ikke har. Hvor stort seil til en 40 fot`s båt. Hva er en fornuftig pris? Er det et marked for slikt seil her på berget? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lady B Svart 27.September.2012 Del på Facebook Svart 27.September.2012 Har ikke peiling, har aldri sett det før, men det ser ut for meg å være en glup innretning! Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 27.September.2012 Del på Facebook Svart 27.September.2012 Dersom du har ei stormfokk ombord kan det vera den vil funka. Mange sjarkar har slike segl. Kontakt presenningsmakarar i Nordnoreg. Eg har vurdert dette på vår 38 fots cat., men fann ut at behovet ikkje var stort nok. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 27.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2012 Stormfokka mi er for stor og den blafret. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Kristian_H Svart 27.September.2012 Del på Facebook Svart 27.September.2012 (redigert) En liten stormfokk burde vel funke, eller blir det for tynt? Redigert 27.September.2012 av Kristian_H (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 27.September.2012 Del på Facebook Svart 27.September.2012 (redigert) Stormfokka er da ikke tynn, de er lagt for skikkelig uvær, jeg har en 5 m2 kost 5k for 7 år siden. Så å få laget en i god presenning kvalitet bør holde og mye billigere. Redigert 27.September.2012 av Careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
avmønstret5 Svart 27.September.2012 Del på Facebook Svart 27.September.2012 Tenker det er ikke så dyrt å få sydd ( særlig i Cina). Sjekk på "Langturseilere" på Facebook og/eller på "Sorgenfri". Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 27.September.2012 Del på Facebook Svart 27.September.2012 Men har det egntlig noen hensikt? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 28.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.September.2012 (redigert) Men har det egntlig noen hensikt? De gangene jeg har sett de i bruk, virket de. Og det må være en fordel å holde et rett trekk aktorer på ankret, isteden for å virre en 30-40 grader fra side til side og få de rykk og napp det medfører. Og sammen med en Dømann burde forholdene bli enda bedre for å ligge trygt på svai. Redigert 28.September.2012 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Arild Iversen Svart 28.September.2012 Del på Facebook Svart 28.September.2012 Har et slikt "anker seil" og har benyttet det noen ganger, og det virker! En slipper jaging og båten ligger mye roligere for anker eller i bøye. Tror mitt er ca 3 m2 og fukk det er sydd av en lokal seilmaker som drev mest med veteranbåter. Huker stagkrokene inn på akterstaget og brukker storfallet og heiser det sånn passelig opp. Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 28.September.2012 Del på Facebook Svart 28.September.2012 Klar for litt DIY? http://www.sailrite.com/Anchor-Riding-Sail-Kit-12-5-Sq-Feet Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 28.September.2012 Del på Facebook Svart 28.September.2012 (redigert) Ja, billigt men det er bare på rett over 1 m2, er det nok ? Ser det står at dette skal være stort nok for båter opp til 35 fot. Men dette skal fiunke for båter opp til 50 fot. http://www.sailrite.com/Anchor-Riding-Finished-Sail-20-25-Sq-Feet Og det er 1.9 m2 stort. Redigert 28.September.2012 av Careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Careka Svart 28.September.2012 Del på Facebook Svart 28.September.2012 Ja jeg ble litt frista så jeg har bestillt et slik på 1,9 m2 så får jeg teste dette på en cat, og se om det funker der også. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Salt Svart 28.September.2012 Del på Facebook Svart 28.September.2012 har sett etter slikt. bestilt fra sailrite. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Roger jo Svart 29.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2012 så jeg har bestillt et slik på 1,9 m2 så får jeg teste dette på en cat, og se om det funker der også. bestilt fra sailrite. Sett disse http://video.sailrite.com/anchoriding-silverlight/youtube.html http://www.sailrite.com/Anchor-Riding-Sail-Steadying-Sail-Demonstration-Video http://search.sailrite.com/category/videos-for-canvas-boats-home-awnings-sewing Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 29.September.2012 Del på Facebook Svart 29.September.2012 Etter hva det står på ytenlandske forum så skal det settes fra akterstag og ut mot en side for å vri båten til å ligge stabilt en vei. Å sette det langs senterlinja blir sett på som feil fordi båten da ikke vil slutte å seile for anker. Så det må vel sikkert litt prøving og feiling til for å få det til å fungere. Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 29.September.2012 Del på Facebook Svart 29.September.2012 Litt enig med pinkvin. Har sett at noen har disse med dobbel part, og for de med dobbelt akterstag så burde jo det passe bra. Men fungerer det? Eg merker fks. ingen forskjell om eg har oppe cockpit teltet. Svaier/jager like mye. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 29.September.2012 Del på Facebook Svart 29.September.2012 Da vi rei av været på svai i en kulingbukt på en chartertur, brukte vi gummibåten som mesan. Det fungerte faktisk bra. I alle fall tror jeg at rundt 2 m kvm er i minste laget. Jeg har forresten aldri sett cat jage for anker, de bruker jo hanefot på ankret. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 10.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2012 Så var Sailrite-svaiseilet kommet; bestilt og sendt 28.9. og mottatt 10.10. med USPS priority. 12 dager - omtrent som forventet. Men siden masta kom av i dag, ble det ingen sjanse til å prøve det ut. Det får bli til våren. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Roger jo Svart 10.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Oktober.2012 (redigert) Men siden masta kom av i dag, ble det ingen sjanse til å prøve det ut. Det får bli til våren. Det var synd, er spent på om det er stort nok. kjøpte du det store eller det lille? Har sjekket ut litt og fått tilbud på et med disse mål, til båt +/- 39 fot, Luff 2.7m, Igle 2,4m, Foot 2,1m, duk 8 oz og med Bag. Levert Norge ca.1000kr stykk ved kjøp av flere. Redigert 10.Oktober.2012 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Salt Svart 11.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2012 20,25 sq feet. Burde være passe til vår 9 meter lange båt. Det kom på 1600 inkl frakt, mva og fortollingsgebyr. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Barbaria Svart 11.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2012 Det var synd, er spent på om det er stort nok. kjøpte du det store eller det lille? Har sjekket ut litt og fått tilbud på et med disse mål, til båt +/- 39 fot, Luff 2.7m, Igle 2,4m, Foot 2,1m, duk 8 oz og med Bag. Levert Norge ca.1000kr stykk ved kjøp av flere. Jeg er på jakt etter et slikt, hiver meg på dersom det blir fellesbestilling. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Roger jo Svart 11.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2012 hiver meg på dersom det blir fellesbestilling. Det er notert. Skal sjekke litt mer, er redd vi bør være mange flere. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lazyjack Svart 12.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2012 Det var synd, er spent på om det er stort nok. kjøpte du det store eller det lille? Har sjekket ut litt og fått tilbud på et med disse mål, til båt +/- 39 fot, Luff 2.7m, Igle 2,4m, Foot 2,1m, duk 8 oz og med Bag. Levert Norge ca.1000kr stykk ved kjøp av flere. Er dette en spesialleveranse? Synes ikke målene passer med de de oppgir for den største av de to modellene de tilbyr. Er også interessert i å være med på en fellesbestilling om det er noe å hente på pris. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 12.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2012 Er dette en spesialleveranse? Er også interessert i å være med på en fellesbestilling om det er noe å hente på pris. Ja det er en spesial bestilling, etter mye leting på nett, ble der ca .9-8-7 fot. og 8oz. Om det er billig, det mener jeg. Men en må være mange, er enda i mail fasen. . Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.