Jump to content

Erfaringer med Biltemas marintetningsmasse som natemasse?

ElDart

Recommended Posts

Holder på med litt båtarbeid inne, dvs lager et skipsdekk av eikeplank på et trapperepos hjemme. Har nater på ca 6-8 mm. Skal olje og lakke eiken til slutt.

Har noen erfaringer med Biltemas marintetningsmasse?

Gulvet står stødig (ingen sjøgang 110 moh med betongsåle under), ei heller saltvann ;-)

Men jeg må kunne slipe ned natene, og overflaten skal som sagt oljes og lakkes (Owatrol 1 og 2).

Dette er sikkert litt godagmannøkseskafts svar, men jeg var nesten sjokkert skuffet over Biltemas mulibond, som jeg mener også er polyuteranbasert (?). Jeg limte opp noen stringers på innside av skroget for noen måneder siden, og slapp opp for tec7 en lørdag ettermiddag. Hadde en tube Multibond liggende, som jeg hadde hørt var Biltemas versjon av Tec7. Egenskapene var så mye dårligere at jeg måtte ta opp alt jeg hadde limt, hvilket på den annen side var enkelt, da limegenskapene i produktet var ytterst marginale.

Jeg ville derfor vært ytterst skeptisk til egenskapene til andre tilsvarende Biltemaprodukter i båt. På den annen side er kanskje nater i en trapp innendørs på tørt land, innenfor det anvendelsesområde et slikt produkt burde klare.....

Brukte biltemas trehvite natemasse på en bordplate jeg laga og jeg syntes ikke den ble fin etter sliping. Mulig jeg brukte for grovt/feil papir og det var riktig nok det første jeg har nata.

Nata med mye overflødig masse og skar av med et papir mellom knivbladet og bordplata slik at det ble igjen en mm som måtte slipes, ble fint til slutt...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...