Sjøskvett Startet 28.September.2012 Del på Facebook Startet 28.September.2012 Hei! Er ute etter en godt egnet båt til dorging/trolling der det er muligheter for montering dyprigg og 4-6 dorgefester. Bør ha minimum 2 sengeplasser og god adkomst til dekk. Er det noen som kan gi meg anbefalinger er jeg takknemlig for det. Kanskje er det også andre båtmerker som kan være aktuelle. Jeg er veldig usikker på hva som egner seg best. Sitér dette innlegget Link to post
HelgeO Svart 29.September.2012 Del på Facebook Svart 29.September.2012 Hva med Askeladden P66 Pilothouse? Den har god plass på dekk og har utvendig styreposisjon - sistnevnte er ekstrautstyr men har ennå ikke sett noen av de uten. Det er ikke veldig god plass til å sove i den, men 2 ikke alt for lange personer kan nok klare å ta seg en strekk der framme. Ellers så kommer Jeanneau med Marlin 755 til neste år, ser ut til å være en spennende båt som må være midt i blinken for alle typer fiske. De 2 du nevner i overskriften er heller ikke dumme, Antares 650 er vel en eldre modell? Den nyere 680 tilsvarer Merry Fisher 645 så vidt jeg vet. Sitér dette innlegget Helge O Link to post
Sjøskvett Svart 29.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2012 Takker for svar. Er ikke så interesert i Askeladden,på grun av kunstig høg pris i fohold til dei to typene jeg nevnte.Ser at det er mange gode tilbakemeldinger på Antares 650,så kansje jeg tar en titt på en i løpet av helgen. Jeg var ombord i en i en Jeanneau 645,som jeg synes var en fin båt,men jeg skallet i taket når jeg beveget meg på dekk, (er183 cm) så det er nok ikke førstevalg av båt for meg. Mange modeller har langt baktrukket tak over dekk,som kansje ikke egner seg til mitt bruk,dersom jeg vil montere stangorgel på tak. Jeg har god tid til å finne en passende båt til neste sommer. Sitér dette innlegget Link to post
pauc Svart 29.September.2012 Del på Facebook Svart 29.September.2012 Hva med Jeanneau Marlin 6? Sitér dette innlegget Link to post
hjg Svart 10.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2012 Har hatt en Beneteau antares 650 i 3 år (2009 mod.), Veldig fornøyd med båten! bråker og dasker litt småbølger, takler veldig godt dønninger.. God og oversiktlig båt med gode manøvrerings-egenskaper. Hadde den med 100 hk, hadde aldri behov for noe mer, max fart 29 knop med den + 2 kn ved 115 hk. Generelt god kvalitet og gode båter. Ligger en god del ute som presser markedet, så god til for og kjøpe.. ikke kjøp 2006 mod. den har kun 1 vindusvisker skinn i kabinen (forferdelig og sove på) , blå/grønne vinduer osv. de forbedret en god del detaljer i 2007-2008.. Prøv og få en med flyttet hovedstrømsbryter, orginalt var den montert under en luke under dekk som gjor at man måtte åpne den vær gang man skulle starte båten, litt unødvendig styr.. mvh hjg Sitér dette innlegget bruk vest! Link to post
Sjøskvett Svart 11.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2012 Er det noen som kan gi meg noen erfaringer eller som har kjennskap til båttype Quicksilver(Ørnvik) 650 cab weekend 2001 mod. Er takknemlig om noen kan gi en kort koment. om fordeler og ulemper med dette merket,samenlignet med andre som f.eksp.Beneteau Antares . Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.