Espretty Startet 2.Oktober.2012 Del på Facebook Startet 2.Oktober.2012 Noen personer med erfaring eller ider om hvordan lage en rampe for utsetting av båt? Hadde tenkt å bruke trevirke med kjølerulle eller slange. Store steiner nedom naust, så har slått fra meg å bruke henger. Fint med en rampe som kunne lett fjernest å lagt i naust etter sjøsetting.Til nå har den bare blitt sjøsatt med tversgående bjelker. Det er til en 15f båt med total vekt på ca 350kg, Kansje noen har noe bilder av hvordan dere har løst et slik problem? Alle innspill blir satt stor pris på :) Sitér dette innlegget If you're dating a sailor raise your hand,If you're not, raise your standards. *Hurricane 470 *Hasle Expedition Link to post
glalaks Svart 2.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2012 På hytta fikk vi tak noen gamle autovern om jeg ikke husker feil, liggende blir det to fine skinner. Så bygde vi en vogn til båten som passet i sporet.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Christel III Svart 2.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2012 Jeg har laget meg en grei rampe ut fra naustet, og ned i vannet. Har brukt to stk trykkimpregnerte bjelker i 2x8 ( 48x198mm) De står på høykant, og har brukt disse beslagene fra Biltema mellom dem. Rampen min fortsetter helt inn i naustet, med en liten knekk i døråpningen. I enden av rampen er det montert et feste for vinsj (slike som er på båthengerne). Denne er også kjøpt på Biltema, og har samme bredde som rullene. (Finner den ikke igjen i katalogen, så den har vel gått ut. Har ikke noen bilder av rampen, men det fungerer ihvertfall utmerket. Det er ikke nødvendig å bruke 2x8 hvis du ikke har en tung båt, selv har jeg bare en Øyen 15 i naustet, og da er det overkill med 2x8. Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
aileenll Svart 2.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2012 Litt gode tykke fendre er bra som ruller, de tar opp ujevnheter som tuer og stein. Har selv brukt det i mange år. Med to fendre ruller jeg greit opp en GH14 alene. Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Espretty Svart 4.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2012 Takk for svar!:) Gikk for alternativet ditt Simon. Har fått kjøpt inn 4 slike på tilbud : http://www.jula.no/batstotte-650016 God overkommelig pris. Så da er det bare bjelker som står igjen for innkjøp. Sitér dette innlegget If you're dating a sailor raise your hand,If you're not, raise your standards. *Hurricane 470 *Hasle Expedition Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.