SVG Seiler Startet 2.Oktober.2012 Del på Facebook Startet 2.Oktober.2012 Hei, Jeg har kjøpt meg en Suzuki 2005 modell 9.9 2-takt som er original og helt strøken. Jeg har forstått det slik at man kan fjerne en skrue et sted i motoren for å øke effekten til 13.5 hk. Jeg har ingen erfaring med å skru på motorer, har sett litt inni motoren men finner ikke ut hvor denne skruen er. Slik det ser ut for meg hindrer denne skruen (hvoren den sitter) fullt gasspådrag. Dersom jeg vrir gasshåndtaket til fullt pådrag kan jeg "manuelt" presse det jeg tror er spjeldet i forgasseren litt lengre ned - dvs. gi en større åpning??? Er det noen som kan gi meg en lit detaljert beskrivelse av hvordan jeg fjerner denne skruen? Sitér dette innlegget Link to post
SVG Seiler Svart 7.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2013 En oppdatering her; leverte min "2005" modell 9,9 DT som jeg kjøpte i høst på Suzuki verksted for en service og for å øke effekten til 13.5 slik jeg hadde forstått var mulig. Ettersom det viste seg at det var en 2004 modell, solgt i 2005, så var konfigurasjonene litt annerledes og man kunne øke effekten til 15,2 hk uten bytte av forgasser:-) Da trenger vi bare vår:-) Sitér dette innlegget Link to post
Alfonzo Svart 7.Februar.2013 Del på Facebook Svart 7.Februar.2013 Og va gjorde de med den da?? Sitér dette innlegget Link to post
SVG Seiler Svart 8.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Februar.2013 Har egentlig ikke peiling. Tror bare de fjernet en turtallssperre - en skrue som begrenset åpningen på forgasseren. Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 8.Februar.2013 Del på Facebook Svart 8.Februar.2013 Hadde vore fint om du fekk vite kva dei gjorde. Høyr med verkstaden og legg ut svaret her. Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 8.Februar.2013 Del på Facebook Svart 8.Februar.2013 (redigert) Trur det er en 2006 mod som henger ute i garasjen her, den skal være " fulleffekt " etter sigende.... Skal sjekke med jollemafian i huset hva som er gjort, og eventuellt legge ut et bilde Men....om du søker litt tror jeg det ligger en tråd eller to om emnet her på forumet ! Redigert 8.Februar.2013 av puddingen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SVG Seiler Svart 9.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Februar.2013 Den forklaringen jeg fikk var at til og med 2004 modellen så måtte man bare fjerne en skrue som statt under "svinghjulet" og begrenset gasspådraget slik at forgasseren ikke åpnet seg helt. Jeg kunne se det når jeg dro på fullt men så kunne jeg dytte armen som åpner spjeldet til forgasseren lengre ned, men ettersom jeg ikke er en mekker så ville jeg ikke begynne å demontere svinghjulet etc. for å finne denne skruen. Det er det som må til, svinghjulet må av og kanskje andre deler for å komme til. Fra 2005 og fremover ble motoren endret slik at om man ønsker å øke effekten kan man gjøre samme som over men da får man "bare" 13,5 hk - vil man opp til 15 så må man bytte forgasser. Jeg føler iallefall jeg har fått valuta for pengene - kjøpte denne i høst og ihht. verksted var den kjørt under 20 timer så de tok betalt som en førstegangsservice:-) Motoren ser jo helt ny ut og har bare blitt brukt i ferskvann. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.