Majali Startet 11.Februar.2005 Del på Facebook Startet 11.Februar.2005 Kom til å tenke på en ting; Jeg har slått meg til ro med tanken på at min nye moter er sjøvannskjølt. Men jeg ønsker meg fortsatt defrostere (til å fjerne dugg) . Tanken var å kjøpe disse enkle elektriske som har oppvarming og ei lita vifte, fungerer sikert helt greit, noen erfaringer? Den opprinlige planen var å ha ferkvannskjøling og ditto varmluft anlegg, men går det å kjøre sjøvannet fra motoren direkte inn i slike registre? Eventuelt vil jeg få noe effekt hvis jeg lager noen slynger på et syrefast rør og kjører lufta forbi disse? noen innspill/erfaringer? Erik Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Arnstein Svart 11.Februar.2005 Del på Facebook Svart 11.Februar.2005 Den opprinlige planen var å ha ferkvannskjøling og ditto varmluft anlegg, men går det å kjøre sjøvannet fra motoren direkte inn i slike registre? Eventuelt vil jeg få noe effekt hvis jeg lager noen slynger på et syrefast rør og kjører lufta forbi disse? Min far laget til et sjøvannsbasert defrostersystem i sin båt ved å legge opp armert hageslange til et Opel Kadett varmeapparat. Dette har fungert i 20 år nå uten lekkasjer. Må selvsagt ha stengekraner på både inn og utløp for å kunne isolere fra apparatet. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Majali Svart 11.Februar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2005 ... lovende., så kan jeg kansje ha 2 forniklete justerbare dyser som synter istedenfor de ikke fullt så flaterende sorte plastviftene Vil disse registrene bremse kjølevannet mye mon tro? Erik Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Hebbe Svart 12.Februar.2005 Del på Facebook Svart 12.Februar.2005 ... lovende., så kan jeg kansje ha 2 forniklete justerbare dyser som synter istedenfor de ikke fullt så flaterende sorte plastviftene Vil disse registrene bremse kjølevannet mye mon tro? Om du lager en litt kronglete mulighet for "overløp" vil det ikke skje noen verdens ting. Uansett så trenger du ikke å kjøre varmevifta som bringer varme ut i dine dyser og da vil jo de ikke gi varme der du ønsker den. (feil-....... mikroskopisk varme vil komme også uten en defrostervifte). Og med et litt kronklete overløp vil du få full virkning av din defroster den dagen du virkelig trenger det. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.