tveier Startet 3.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 3.Oktober.2012 (redigert) Har i dag en 10 år gammel Yamarin 5220, og vi ønsker oss noe større plass. Yamarin 65 DC, (evt. 64 DC) kan se ut som den ideelle båten, men til prisen av denne er det litt skuffende at det ikke finnes toalett eller kokemuligheter. Noen som har erfaring med denne båten og evt. om disse manglene savnes? Kan selvfølgelig velge å gå opp til en 68 DC men da blir prisen igjen en annen. Redigert 3.Oktober.2012 av tveier (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 3.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2012 Vi er en familie på 4 (barn på 7 og 10), og har en Yamarin 64DC. Denne har vi hatt i Oslofjorden i 4 sesonger nå. Kan ikke si annet enn at vi er meget fornøyde. Jeg har flere ganger tenkt det samme som deg mht. toalett/kokemulighet, men kommer hver gang til samme konklusjon: dette har jeg virkelig ikke brukt for i denne lille båten. Tror spesielt toalettet hadde medført uforholdsmessig mye jobb for vedlikehold/rengjøring, i forhold til bruken. Men det kommer vel helt an på hva/hvordan dere bruker båten. Vi overnatter kanskje 2 netter hver sommer, resten er korte eller lengre (f.eks. Drøbak-Tønsberg) turer uten overnatting i båten. Bruker ellers båten til vannsport. Koking løses med grilling, og toalett løses med besøk i land. Hvis du vurderer større båt, ville jeg gått for en 76 og ikke 68. Den virker mer praktisk på alle måter. Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 4.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2012 (redigert) Har en Skibsplast 650CC (forgjenger til 660) med Portapotti og dobbel rødspritkoker. Ville overhodet ikke vært uten noen av delene. De gangene vi overnatter i båten er det greit å starte dagen med å koke kaffe mens eggene stekes, uavhengig av hvordan været er på utsida av kalesjen. Og om jeg ligger midt i fiskelykka blir det for dumt og avbryte bare fordi en av ungene holder på å bli gul i øynene. Men vi har forskjellige preferanser. Redigert 4.Oktober.2012 av ModeraTore (see edit history) Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Worry II Svart 4.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2012 Det blir jo et spørsmål om dere skal feriere i båten, eller ikke ? Jeg kunne ikke ligget lenge i uthavn uten do, koker og romslig kjøleskap. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 4.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2012 Behov og budsjett er det jo veldig lite fasit på! noen har kansje ikke mer behov for en pram som det går an å ro utpå å dra en torsk på fine sommerdager, mens andre vil ha en hytte på sjøen med flybrdge og tre lugarer! Selv har jeg hytte ved sjøen og disponerer enda en, og sånn sett så trenger jeg ikke en 30 foter, selv om lysten er der. Nå har jeg prioritert en daycruiser uten å ta opp noe lån, som brukes til raske dagsturer. og det største argumentet er at den går inn i naustet. Det blir nokk etterhvert så vi skaffer en større båt med boforhold, men inntill nå dekker Askeladden vårt behov..Båtsommeren i Trøndelag i år er ikke akkurat noe å skrive om, men håper på bedre sommer neste år! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
hanto1 Svart 4.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2012 Dass er viktigere enn kokemulighet. Ikke alle hunkjønn liker og slenge hekken over rekka og la det stå til.. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 4.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2012 Det finnes jo Porta Potti (bæsj and carry) til nødbruk i en daycruiser :-) ang kok så finnes det jo masse bærbare kokeapparat til bruk i båt/camping. Spørsmålet er hvilket komfort nivå man vil ha! Jeg har vært ombord i mange båter der båteier forteller at han aldrig har brukt kokaperatet sitt! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
MT. Svart 4.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2012 Praktiserer "bæsj and feed the crabs" for egen del, så lenge man er langt nok fra land selvsagt... Dusjspyler på badeplattform og servant med såpe og varmtvann er også en hygieneregel ombord. Sammenlignet med alle trådene her på forumet om problemer, lekkasjer og lukt med fastinstallerte toaletter, vil jeg hevde at Portapotti er en enkel, vedlikeholdsfri og ikke minst hygienisk løsning. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
R.O Svart 9.August.2016 Link til dette innlegget Svart 9.August.2016 Vi er en familie på 4 (barn på 7 og 10), og har en Yamarin 64DC. Denne har vi hatt i Oslofjorden i 4 sesonger nå. Kan ikke si annet enn at vi er meget fornøyde. Jeg har flere ganger tenkt det samme som deg mht. toalett/kokemulighet, men kommer hver gang til samme konklusjon: dette har jeg virkelig ikke brukt for i denne lille båten. Tror spesielt toalettet hadde medført uforholdsmessig mye jobb for vedlikehold/rengjøring, i forhold til bruken. Fortsatt fornøyd med 20/21 fot som familiebåt for 4, eller har det blitt oppgradering..? Vi er på andre sesongen med 16,5 fot, nå vil kona ha kalesje, do og Ipad krypin til ungene på 7 og 10. Samt mulighet for overnatting på fine dager. Sikler på AMT 200 og Yamarin 65, men er litt usikker på om det blir nytt "mellomsteg". Trangt blir det vel uansett, om man overnatter 4stk i 21 eller 25 fot...? Lekte med tanken om å klinke til med Ibiza 680/760, men det var ganske trangt der også. Større uteplass, men relativt trangt inne.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.