Jump to content

Frakt av båt Arendal - Oslo

reder peder

Recommended Posts

Har en 26fots trebåt fra '67 med hjemmehavn på Tromøya som jeg gjerne skulle hatt til Oslo hvor jeg faktisk bor for lettere å kunne gjøre båtpuss etc. Prøver å finne en grei opplagsplass her. Men jeg tør ikke kjøre vannveien nå, ikke alltid 100%motor, og med kortere dager, kaldere vær, marsjfart på 5 knop, så gir en helg altfor små marginer. Så; har noen erfaringer med frakt, hvem som gjør det, og om det er forferdelig dyrt? Dessuten; jeg har litt vondt for å ta en klinkbygd gammel trebåt ut av vannet og la den stå og riste på en lastebil i 4 timer - tåler de sånt? Den er riktignok kraftig bygd da, av noen brødre på Rossø i Strømstad som ellers bare lagde yrkesbåter.. men dog.

Jo, det er fryktelig ille å kjøre båt på E18. Skulle gjort det på slutten av sommerferien, da marginene var litt større. Får trøste meg med tanken på turen sørover igjen i juni -til vanns-, for Sørlandet er jo stedet å være om sommeren.

Takk for tipset om terjekran, skal sjekke det ut.

Ingen som er seriøst skeptisk til om gamle trebåten har vondt av turen, ift ristelser eller no?

takk for svarene.

Fargo Lillehammer: Båten er forresten ca 2,8m bred, men tipper det går likebra på bil som 2,5 m?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...