reder peder Startet 4.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 4.Oktober.2012 Har en 26fots trebåt fra '67 med hjemmehavn på Tromøya som jeg gjerne skulle hatt til Oslo hvor jeg faktisk bor for lettere å kunne gjøre båtpuss etc. Prøver å finne en grei opplagsplass her. Men jeg tør ikke kjøre vannveien nå, ikke alltid 100%motor, og med kortere dager, kaldere vær, marsjfart på 5 knop, så gir en helg altfor små marginer. Så; har noen erfaringer med frakt, hvem som gjør det, og om det er forferdelig dyrt? Dessuten; jeg har litt vondt for å ta en klinkbygd gammel trebåt ut av vannet og la den stå og riste på en lastebil i 4 timer - tåler de sånt? Den er riktignok kraftig bygd da, av noen brødre på Rossø i Strømstad som ellers bare lagde yrkesbåter.. men dog. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Bredde under 2,5 m er uproblematisk med lastebil. Om transportøren har erfaring med båttranport, blir båten satt riktig og risting er ikke noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Skulle tro at der må være mange erfarne transportører av båter i Arendal og omegn. Dette er jo plastbåten og trebåtens hjemsted, så der burde være mye erfaring av slik transport der i området som kan frake båten trygt på landeveien. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Sjekk med www.terjekran.no Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Free Lillehammer Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Som emigrert arendalit, vil jeg likevel peke på at du går glipp av en kanon båttur ved å velge bil fremfor båt... Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 På sett og vis enig, men med 5 knop..og usikker motor hadde nok jeg og valgt lastebil. Koster vel en plass mellom 5 og 8 båtlapper med lastebilfrakt vil jeg tro. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sveinh04 Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Jeg ville kontaktet Nilsen båt og kran på 416 80 232. Har alltid fått god pris av han og han er en grei kar. Han holder til i Arendal. Sitér dette innlegget Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
sveinh04 Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 http://baatogkran.no/ Sitér dette innlegget Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
reder peder Svart 5.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Jo, det er fryktelig ille å kjøre båt på E18. Skulle gjort det på slutten av sommerferien, da marginene var litt større. Får trøste meg med tanken på turen sørover igjen i juni -til vanns-, for Sørlandet er jo stedet å være om sommeren. Takk for tipset om terjekran, skal sjekke det ut. Ingen som er seriøst skeptisk til om gamle trebåten har vondt av turen, ift ristelser eller no? takk for svarene. Fargo Lillehammer: Båten er forresten ca 2,8m bred, men tipper det går likebra på bil som 2,5 m? Sitér dette innlegget Link to post
reder peder Svart 5.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 ok, sjekker Nilsen baat og kran også. takk! Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Mener bredde grensen er 3 mtr, før en trenger følgebil, så det går greit. Risting? det tåler den nok. Aldri hørt at det er noe problem Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Når bilen er luftfjæret kan du nesten sette kaffikanna på planet. Kjører du forsiktig står den på samme sted når du kommer frem. Så selve transporten går nok bra. Løftet ut av vannet er nok en verre belastning for båten. Men vil nok tro det går bra. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.