Jump to content

Pusse opp aluminium husbåt nesten fra bunnen

Deeremf

Recommended Posts

Jeg har en husbåt 15 fot som trenger en masse oppussing, har tenkt å bruke rockwool i gulvet men vet ikke helt hva jeg skal gjöre med veggene.

Båten skal pusses opp slik at den blir bebolig året rundt, så trenger noe bra for veggene og en bra måte at få det på plass.

Har noen noe erfaring og råd så del gjerne med dere.

takk

Husbåt på 15 fot? Legg ut noen bilder, så er det lettere å gi deg råd om hva som kan gjøres. Skal du bo i en femtenfoter året rundt? Høres trangt ut, men alt går jo...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

min alubåt har også rockwool, både gulv og vegger. Overbygg er noe harde lette som minner om sprøyteskum. Men ingen isolasjon ligger mot alu. Det er lagt og boltet fast netting som holder isolasjon inn mot vegg/opp mot gulv. Båten min er 34 fot. Kan det hende din er 15meter?

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Joda 15 fot, vet det kommer til å bli trangt så mange smartlösninger osv men har bodd lite tiligere så det skal ikke bli noen problemer.

Pluss at kjäresten min bor mindre en en time unna i en leilighet på 47 m2 så er det ingen fare.

Kan ikke legge ut bilder helt enda sia jeg ikke har noen.

Er ikke mye til dekk da båten er som en husvogn, ikke noe sted eller plass at gå på.

Amfibiecampingvogn! Den var morsom! Tror du har den romsligste 15 foteren i Norge;)

Hvilke fasiliteter får den? Bysse og dass? takterrase?

Hva er den motorisert med?

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Jøss...den var snål . :thumbsup: Her må du finne rimelige løsninger. For det kan lett bli vanskelig å få igjenn pengene.

Først av alt må du sjekke at båten er tett og tør :smiley:

Törr ja, tett nei, er masse hull i den samt att ingangen er dåli tetta.

Men skal nok gå å få i orden.

Forresten vet noen om noen bra måter å tette gamle skruehull på så får dere gjerne dele med dere. :smiley:

Amfibiecampingvogn! Den var morsom! Tror du har den romsligste 15 foteren i Norge;)

Hvilke fasiliteter får den? Bysse og dass? takterrase?

Hva er den motorisert med?

Joda og ett top moderne kjökken med ovn og kjöleskap.

Dass har jeg ikke luksusen til så det blir å löpe på närmeste beste og håpe det er ledig.

Nei men har en perfekt front for å sitte ner å kaste ut en snor for fiske.

Ikke motorisert for öyeblikket, dyrt med motor, men skal se om jeg kan finne en fin 25 hk en.

Törr ja, tett nei, er masse hull i den samt att ingangen er dåli tetta.

Men skal nok gå å få i orden.

Forresten vet noen om noen bra måter å tette gamle skruehull på så får dere gjerne dele med dere. :smiley:

Gamle skruehull i alu- plater tettes greit med popnagler med pakning under. Pass bare på at du får den typen nagler som kalles tette. Redigert av Lady B (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...