Landsjark Startet 5.Oktober.2012 Del på Facebook Startet 5.Oktober.2012 Har kjøpt en 80 sunwind 14 uten motor. Hvor stor motor bør jeg se etter? liker litt fart.. men behøver ikke være et monster.. Mvh Ulf Sitér dette innlegget Link to post
morgull Svart 5.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2012 Gratulerer med ny båt! Klassiske og fine linjer. Med en 50 hester får du brukbar fart (30+ knop). Har også sett disse med 70 hester på hekken. De gikk vel rundt 40 knop. Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
Landsjark Svart 5.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2012 Takk :) Var utseende som gjorde at jeg kjøpte den.. ser ut som et gammelt cessna fly uten vinger :) fikk den skambillig også. men blir ikke 70 hk for tungt i hekken på den? Hva er max anbefalt motor på denne? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 5.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2012 Hadde en nesten lik en sunspeed, men så helt lik ut bortsett fra vindskjærm. Morsom båt med 30 hk, men litt knapp med et par kompisser ombord på 80 kilo hver;) sinnsyk morsom båt da. Spretter fra bølge til bølge.. Spretter også når det ikke er bølger for å ta det negative med den:p. 50 hk er nok perfekt om di ille liker ekstremsport;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Landsjark Svart 5.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2012 Takk. Er denne nogenlunde stabil i vannet? Både ved lav fart og høy? at den hopper litt gjør ikke noe. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 5.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2012 Overraskende stabil ja! Den legger seg veldig over i sving men aldri utrygt.. Men morsom var den og relativt trygg!! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Landsjark Svart 5.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2012 Gøy Sitér dette innlegget Link to post
Båtglad98 Svart 14.Februar.2013 Del på Facebook Svart 14.Februar.2013 Heisann. Trur dere at den planer med 15 hk? Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 20.Februar.2013 Del på Facebook Svart 20.Februar.2013 Trur dere at den planer med 15 hk? Ja... jeg har sett 2 ungdommer kjøre en Sunwin 14 med 15 Hk på og den planer med de 2 ombord. Vet ikke om det går med flere i båten... men det går ikke så veldig fort da. Jeg har selv en 1979 Sunwin 14 og da jeg kjøpte den for noen år siden fikk jeg høre at 25 HK var den vanligste motorstørrelsen på den. 40 Hk som jeg har på min var den visst opprinnelig ikke godkjent for. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Båtglad98 Svart 6.Mars.2013 Del på Facebook Svart 6.Mars.2013 hvis man setter på en 50 hk med racing propell da burde den jo gå rundt 40 - 50 knop da? eller hva trur dere? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.