kanalen Startet 6.Oktober.2012 Del på Facebook Startet 6.Oktober.2012 Har kjøpt en Draco 20 DC 1984 mod i høst med Volvo AQ145 og Vovo 280 drev, På innstrument bordet står det en bryter som heter belg pumpe.Den trekker strøm når jeg slår den på. Kan noen fortelle meg hva den brukes til? Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 6.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2012 Det er bryteren til lensepumpe i motorrommet. Kan godt være at noen har koblet forbi den gjennom tiden, avhenger av hva slags lensepumpe du har, manuell, halv automatisk, hel automatisk. Kan også godt være at noen har koblet en annen bryter på pumpen ved ett bytte. Det at den trekker strøm er fordi + står tydeligvis fortsatt koblet på den. Antakelig finner du en + og - ledning ett eller annet sted i motorrommet som tilhører denne bryteren. Sitér dette innlegget Link to post
Elektro Svart 6.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2012 Det står kanskje "Bilge pump", som betyr lensepumpe - slik Jori skriver. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 6.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2012 Må spørre bare for å være helt siker; Det er en av/på bryter? Ikke en bryter som står i midtposisjon og kan vippes begge veier? Hvis det er det siste er det for å tilte drevet opp og ned, men regner med at den funksjonen virker hos deg? På disse volvomotorene kom originalt tiltknappen i en rund instrumentklokke som passer i 52mm hull. Vil anta min første forklaring er den riktige. Forresten velkommen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.