Scand queen Startet 6.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 6.Oktober.2012 Noen her inne med kjennskap til eldre bmw motor i båt? Kjøpt meg en nordkapp22 med 2x BMW motorer i.. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 6.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 Tøfft. Dette er jo motoren som satt i BMW 1802 og 2002 En legendarisk skapning som har stått modell for mange andre motorprodusenter. Flott å se denne marinisert, det har jeg ikke sett før. Sitér dette innlegget Link to post
Scand queen Svart 6.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 Javisst er det det.. gamle gode BMW motorer.. går som ei klokke.. værtfall den ene. Sliter litt med tenninga på den ene.. skulle hatt en ny fordeler.. noen formening om hvor jeg kan få tak i det? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 6.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 Fatter'n kjører historisk racing med en 1971 modell 2002 med to doble weber og 210hk. Har vært litt i verkstedet hans og tenninga på disse er i utgangspunktet lik som på volvomotorer fra den tiden. Jeg vil dog anbefale å bytte ut stiftene med en elektronisk enhet som ikke slites. Vet du nøyaktig hva som er problemet? Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 6.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 Ser ut som to stk BMW Marine B130. Som andre allerede har sagt, er det en marinisert utgave av bilmotoren fra 70-tallet: Du finner ltt mer info om motoren her: http://bmwmarine.net...tail_info08.pdf og workshop manual her: http://bmwmarine.net...nual hi rez.pdf Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Scand queen Svart 6.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 Ja får ikke tak i rotor som passer ned på "stanga" inni fordelerlokke...så får en liten slakk i rotoren som da slår filler av både rotor og fordelerlokk.. så skulle hatt en komplett fordeler til den motoren.. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 6.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 Kan sjekke i delebingen. Sitér dette innlegget Link to post
Scand queen Svart 6.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 Er det b130z de motora heter? Sitér dette innlegget Link to post
Scand queen Svart 6.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 Ja hadde vært genialt om du hadde giddi det dieseldahl og gitt meg en tilbakemelding Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 6.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 Skal sjekke litt jeg. Du kan jo sjekke dette imens: http://www.ebay.com/itm/AccuSpark-Electronic-Ignition-Kit-for-Volvo-Penta-4-cyl-Bosch-Distributor-/310406657058?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4845adb422&vxp=mtr Hall giver istedet for stifter. Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 6.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 gå på www.bmwccn sine klubbsider og spør i teknisk avd der og jeg tenker du har en fordeler ganske kjapt. På den siden vil du også finne en link til BMW o2 klubber, der enda flere kjenner denne motoren. Har denne motoren i en 02 selv og er uslitelig nærmest. Du kan også prøve på www.bimmers.no og søke etter deler eller spørre på teknisk Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 http://www.wallothnesch.com/e/framewelcome.htm Her har de deler til klassiske BMW'er. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Forøvrig har far min en ny elektronisk fordeler som er for ny til å være tillatt i historisk racing så den kan du få kjøpt rimelig Det er verd å merke seg at denne motoren ble levert både med høyregående og vestregående fordeler siden den blir drevet av kamakselen via et vinkeldrev. Det er en mulighet for at dine motorer har samme innmat i fordeleren som volvo B20 o.l. Sitér dette innlegget Link to post
Scand queen Svart 10.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 elektronisk fordeler ja.. hadde vært int. i den.. men trenger jo 2stk jeg da jeg har 2 motorer i båten.. hvor får jeg evt tak i en til a? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 http://www.123ignition.se/produkter.php?id=110 Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 11.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2012 Har nå sjekket litt og disse motorene hadde fordeler som gikk moturs i de tidligste utgaver og gikk senere over til medurs. Det er kamakselen som bestemmer hvilken retning fordeleren går. Det skal være en pil på utsiden av fordeleren som forteller retningen, ellers må du dreie på motoren med lokket av, evt ta ut fordeleren og se på vinkeldrevet. Noen av motorene hadde elektronisk tenning som standard. Da har du ikke kondensator men en tenningsmodul, en forsterker rett og slett som sitter på en aluminiumsplate som styrer strømmen til coilen. Sitér dette innlegget Link to post
trekko Svart 12.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 Kan se på vacumklokka hvilken vei den roterer. Legg upp en bilde på den. Eller på rekkefølgden pluggledningerne sitter, er nok 1,3,4,2 tenningsrekke på den. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 12.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 (redigert) Prøver på nytt. Redigert 12.Oktober.2012 av DieselDahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 12.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 Her er det bilde av 123ignition fordeleren. På denne justeres advance-kurven vha en liten umbrakonøkkel, instruksjoner medfølger. Sitér dette innlegget Link to post
Scand queen Svart 28.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2013 Heisann igjen dieseldahl.. da er det snart båtsesong igjen og jeg trenger fortsatt fordelere.. har du den ene enda eller? og er det mulig og få kjøpt den? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 28.April.2013 Link til dette innlegget Svart 28.April.2013 Den ligger og venter den, hehe. Sitér dette innlegget Link to post
Scand queen Svart 2.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2013 Den ligger og venter den, hehe. Knall.. kan du ikke sende meg en tekstmelding eller ringe meg på 90877509 da.. litt lettere og holde en dialog:) Sitér dette innlegget Link to post
Scand queen Svart 14.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2013 Hei. Kan du sende meg en meld på 90877509. . Trenger fordeler. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.