Free Lillehammer Startet 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 8.Oktober.2012 Skal montere landstrømspakken til Ctek ombord nå. Nå melder spørsmålet seg: Hva slags overganger har dere med ombord? Skal kunne koble meg på i havnene i Norge, Danmark, Tyskland og Sverige. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Vanlig CCE-støpsel. Har ikke vært borti at det brukes noe annet. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Har overganger til schuko støpsel og tilbake igjen, har kommet godt med de gangene jeg har ligget inntil private brygger. Der er jo gjerne strømopplegget litt mer huslig rettet CCE til schuko er også greit når du skal til med båtpussen og skuta står på land, da slipper du kjøre polermaskiner og lignende via båtens strømanlegg hvis havna kun har CCE-uttak. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Har flere ganger, både i norge og sverige opplevd å bruke schuko støpsel i gjestehavn. I havner som det er trangt om el-uttakene og man må forgrene bruker også mange forgrenere med schuko ut. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Popeye70 Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Jeg har fastmontert landstrøm-kabel i båten, og den har vanlig Schuko. I tillegg har jeg en Schuko -> CEE-overgang i båten. Det dekker det behovet jeg har, men jeg ville heller hatt fastmontert CEE-plugg og en løs overgang fra CEE til Schuko. Blant annet fordi hjemmehavnen min har CEE-kontakter, og jeg liker ikke å ligge i dagesvis (eller månedsvis om vinteren) med en løs overgang som er eksponert for vær og vind. Det blir jo bare ett ekstra punkt som kan feile... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lars H. Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Da er det jo bare å bytte om til CEE på kabelen og skaffe seg en overgang andre veien? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
jandrea Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Nemlig. Det har jeg gjort. Enkelt vardet også. Og billig. http://biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/CEE-installasjon/Tilkoblingsutstyr-1-fase-35101/ Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Popeye70 Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Nemlig. Det har jeg gjort. Enkelt vardet også. Og billig. http://biltema.no/no...r-1-fase-35101/ Det er selvfølgelig en mulighet. Hvordan er det egentlig med de løse CEE-kontaktene som Biltema og Clas Ohlson selger - blir de fullt ut vann- og værtette etter montering? Og hvordan kobler jeg: Er det jord til den tykkeste pinnen og de to andre lederne til hver av de litt tynnere pinnene? Det er jo vekselstrøm, så det burde være likegyldig hvilken pinne hver av de andre to lederne går til... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lars H. Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Støpslene til BT og CO er helt greie, og ja, - du kobler jord på den tykke pinnen og de to andre vilkårlig til de to andre pinnene. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
avmønstret5 Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 (redigert) I EU og mange land utenfor EU i vår del av verden har lik standard , skjønner ikke helt problemet? USA er forskjellig. Redigert 8.Oktober.2012 av pettersand (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dreamen Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Støpslene til BT og CO er helt greie, og ja, - du kobler jord på den tykke pinnen og de to andre vilkårlig til de to andre pinnene. Hei Ser at BT har denne galavaniske skilleren er den bra nok? Ser at enkelte koster det dobble Sitér dette innlegget Link to post
dreamen Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Skal montere landstrømspakken til Ctek ombord nå. Nå melder spørsmålet seg: Hva slags overganger har dere med ombord? Skal kunne koble meg på i havnene i Norge, Danmark, Tyskland og Sverige. Hei Hvilken pakke har du kjøpt? Evenuelt hvor? Ser at denne har innebygget galvanisk skiller. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 8.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Hei Ser at BT har denne galavaniske skilleren er den bra nok? Ser at enkelte koster det dobble Kan ikke se at det fremgår hvor mange A den tåler. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 8.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Hei Hvilken pakke har du kjøpt? Evenuelt hvor? Ser at denne har innebygget galvanisk skiller. www.watski.no Utlevering i nærmeste forhandler. Kjøpte Ctek system marine. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Bygger du ut med flere uttak også eller kjører du på med husholdningsfordelere og skjøteledninger? Driver og ser litt på opplegg jeg også.. Du må gjerne legge ut bilder nårmdet hele er gjort. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.