Biscaya Svart 13.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2013 Roger Wattum har tydeligvis også disse på lager http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=39830150 Sitér dette innlegget Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser Link to post
boati Svart 13.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2013 Oppfinneren har vel tatt ut tidlig pensjon...... :) den er genial og meget bra produsert. Men husk nå på å ta litt locktite på mutter, glem fattern. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 14.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2013 Hentet meg en 3 m på Maritim i dag. Konstruksjonen føles solid, og den virker ikke så tung. Greit å kunne nå fortøyningsøyer høyt oppe på berget, nå bøyer ved fortøying samt slippe å løpe mellom båt og brygge ved longside eller bås hvis man seiler alene. Fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Biscaya Svart 14.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2013 I dag ? På Slependen? Sitér dette innlegget Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser Link to post
mhemil Svart 14.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2013 Ja. Bestilte for et par uker siden. Kommer et lass med både 2 og 3 metere litt senere. Sitér dette innlegget Link to post
keno Svart 27.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2013 Har fått min 3m fra Maritim. Mitt første intrykk er at den er litt tung, og for stor i diameter på handtaket, slik at min fru vil ha problemer å ha et godt grep rundt den. Så mulig 2m ville ha vært perfekt til henne. Har sett litt på konstruksjonen på teleskopdelene. Og det er sikkert mulig å fjerne den ytterste delen, og på den måten få redusert diameteren, og vekten på den. Men ender sikkert opp med å kjøpe en 2m også, vist hun, som er fortøyningsansvarlig, synes at Hook and Moore er perfekt, men ønsker en lettere og litt mindre utgave en 3m. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 27.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2013 Du får kjøpe en Handy-duck til mor da vettu, Da har du to forskjellige og etter at hun har kneppet dere fast med Donald, kan du tusle eller med Hook'n og ta de siste fortøyningene. Jeg har begge deler og matrosinnen er meget fornøyd med Donald. Hook på 2m er innkjøpt med ikke fått prøvet den i action enda. Kun tørrtrening på brygga og det skal litt trening til for å kunne gjøre dette smidig i en situasjon med litt sjøgang er jeg redd. Den er ikke fullt så smidig å bruke som jeg skulle ønske. Mulig det har med at det var -16o når jeg prøvde den ut.... RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Biscaya Svart 28.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2013 Var på Maritim Slependen og plukket opp 3 meter'n i går. Testet den på gelenderet i trappen ned til kjelleren i butikken. Admiralen synes at den var så cool å bruke at annonserte at hun heretter vil være dekksmannskap i stedet for å stå inne manøvrere oss til inn kai. Kjøpte noe mere, mener at båtshaken kom på ca 1100,-. Det var Admiralen som betalte gildet Sitér dette innlegget Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser Link to post
Mix Svart 28.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2013 Konklusjon: Har man Admiral på fordekket er 3 meter'n grei. De med LettMatros får nøye seg med 2 meter'n. Sitér dette innlegget Link to post
keno Svart 28.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2013 (redigert) Du får kjøpe en Handy-duck til mor da vettu, Da har du to forskjellige og etter at hun har kneppet dere fast med Donald, kan du tusle eller med Hook'n og ta de siste fortøyningene. Nå har jeg begge deler, men ikke brukt duck'en enda. Men tror den er enklest i bruk, Blir gøy når vi skal teste ut alle stake våre Redigert 28.Februar.2013 av keno (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 4.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2013 Jeg har en Handy Duck, men skal også ha en slik hook. Gavekortet ligger og venter. Tror jeg har bestemt meg for en to meter. Men har ikke bestemt meg for 2 meter permanent eller teleskop. Lokale sjappa har permanent inne nå, men må vente litt på teleskopen. Normalt ville jeg tatt permanent: et ledd mindre som kan ryke. Men ble nå litt i tvil likevel - Ducken er teleskop og veldig grei å lagre. Noe som vil vippe meg i den ene eller andre retningen? Den permanente koster en hundrings mer av en eller annen grunn Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 4.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2013 (redigert) 2m teleskop virker ihvertfall meget solid i teleskop funksjonen, den går i trinn og kan ikke sammenlignes med en standard alu båtshake i så måte. Redigert 4.Mars.2013 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 4.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2013 Jeg har 2-meter teleskopisk og den virker veldig solid. For meg er det vesentlig at jeg kan stue den vekk stående i bak i Cocpit'n, så jeg var aldri i tvil. Så langt har jeg mistet to Båtshaker ved at de ikke flyter, så jeg er litt spent på hvor lenge jeg har Hook'n. Ducken flyter, så den varer enda noen år, mens jeg ikke vet om Hook'n flyter. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Guest Avmønstret# Svart 4.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2013 Er den også brukenes til å dytte med uten at den plutselig krymper i lengde? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 4.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2013 Ja, min 2-meter teleskop låser i hvert fald i udtrukket position. Så den er bedre at dytte med end min nuværende bådshage "classic". Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Jeg kjøpte meg også en sånn pinne til blondinen. Er redd denne dingsen ødelegger mye av underholdningen i havnene i sommer. Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Handlet 3 meter jeg også. Funker utmerket. Funker som 2 meter også;-).... Og 1 meter....bevares! Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
keno Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Men fruen synes 3m er tung, i forhold til andre lette båtshaker vi har ombord. Men må bare få henne til å trene litt med den, slik at hun blir vant med vekten, og lengden. Den vanlige båtshaken har ca 2m lende og den siste meteren har mye å si på vekten ytters på tuppen når man skal treffe små ringer o.l. Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Det er sant, men hjelper ikke med lett båtsak om jeg ikke rekker frem;-) Båten vår er relativt høy i baugen, så derfor ble valget tre meter. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 bare få henne til å trene litt med den, slik at hun blir vant med vekten, og lengden. Blondinen og jeg trener fremdeles mye med dette at hun skal bli vant til vekten og lengden. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 19.August.2013 Link til dette innlegget Svart 19.August.2013 Nu hvor sæsonen er ved at være overstået: Har I brugt denne? Fungerede den? Min egen erfaringer, at Fruen om bord har haft svære blokeringer overfor at tage fat om den. Den er bare for indviklet for hende...Men vi brugte den en gang på 14 dage hvor den var virkelig praktisk: Vi lå i Gullholmen og havde fat i en bøje til agterfortøjningen, men det blæste en del og vi ville godt have fat i to, så vi ikke lå og svajede frem og tilbage. Der var det virkelig nyttigt at kunne stå på badeplatformen og fange den anden bøje på to meters afstand. Ellers havde jeg været tvunget til at bruge jollen. Så smart værktøj, men ikke noget jeg bruger hver dag. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 19.August.2013 Link til dette innlegget Svart 19.August.2013 (redigert) Nu hvor sæsonen er ved at være overstået: Har I brugt denne? Fungerede den? Dette er jeg også nysgjerrig på. En ting er glanset reklamemateriell og fine youtube-videoer, en helt annen ting er tilbakemeldinger på praktiske erfaringer. Bruker man båtshaken i det daglige, eller blir det bare enda en dings man har og viser frem til båtnaboer en gang i blant? Redigert 19.August.2013 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Jonas78 Svart 19.August.2013 Link til dette innlegget Svart 19.August.2013 Jeg bruker den ikke på hver tur. men den er kjekk å ha tilgjengelig merker jeg. Det som er saken er vel at jeg ikke har endret måten jeg fortøyer på, og da er det jo aldri behov for den... Tar meg selv i å alltid hoppe i land. Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
TMS Svart 19.August.2013 Link til dette innlegget Svart 19.August.2013 Bruker den regelmessig. Slipper å hoppe i land ved longside tillegging. Slipper å ligge på magen å feste tau på utriggere og bøyer. Jeg hadde kjøpt ny hvis jeg hadde mistet den. Genial :-) Sitér dette innlegget TMS Link to post
mhemil Svart 19.August.2013 Link til dette innlegget Svart 19.August.2013 Bruker den mye. Både ved longside ligge, bøye akter og ikke minst ved ikke-gangbare utriggere i bås. Glad jeg har 3 m, når ofte bøyene fra baug etter at jeg har lagt til med hekken mot bryggene. Forenkler tillegging. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.