Jump to content

Kjøpt meg ny båtshake med en fantastisk funksjon :-)

Hustvedt

Recommended Posts

• 2 uker senere...

Har fått min 3m fra Maritim. Mitt første intrykk er at den er litt tung, og for stor i diameter på handtaket, slik at min fru vil ha problemer å ha et godt grep rundt den. Så mulig 2m ville ha vært perfekt til henne.

Har sett litt på konstruksjonen på teleskopdelene. Og det er sikkert mulig å fjerne den ytterste delen, og på den måten få redusert diameteren, og vekten på den. Men ender sikkert opp med å kjøpe en 2m også, vist hun, som er fortøyningsansvarlig, synes at Hook and Moore er perfekt, men ønsker en lettere og litt mindre utgave en 3m.

Du får kjøpe en Handy-duck til mor da vettu,

Da har du to forskjellige og etter at hun har kneppet dere fast med Donald, kan du tusle eller med Hook'n og ta de siste fortøyningene.

Jeg har begge deler og matrosinnen er meget fornøyd med Donald.

Hook på 2m er innkjøpt med ikke fått prøvet den i action enda. Kun tørrtrening på brygga og det skal litt trening til for å kunne gjøre dette smidig i en situasjon med litt sjøgang er jeg redd. Den er ikke fullt så smidig å bruke som jeg skulle ønske.

Mulig det har med at det var -16o når jeg prøvde den ut....

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Var på Maritim Slependen og plukket opp 3 meter'n i går.

Testet den på gelenderet i trappen ned til kjelleren i butikken. Admiralen synes at den var så cool å bruke at annonserte at hun heretter vil være dekksmannskap i stedet for å stå inne manøvrere oss til inn kai.

Kjøpte noe mere, mener at båtshaken kom på ca 1100,-. Det var Admiralen som betalte gildet

Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser

Du får kjøpe en Handy-duck til mor da vettu,

Da har du to forskjellige og etter at hun har kneppet dere fast med

Donald, kan du tusle eller med Hook'n og ta de siste fortøyningene.

Nå har jeg begge deler, men ikke brukt duck'en enda. Men tror den er enklest i bruk,

Blir gøy når vi skal teste ut alle stake våre :giggle:

Redigert av keno (see edit history)

Jeg har en Handy Duck, men skal også ha en slik hook. Gavekortet ligger og venter. Tror jeg har bestemt meg for en to meter. Men har ikke bestemt meg for 2 meter permanent eller teleskop. Lokale sjappa har permanent inne nå, men må vente litt på teleskopen. Normalt ville jeg tatt permanent: et ledd mindre som kan ryke. Men ble nå litt i tvil likevel - Ducken er teleskop og veldig grei å lagre. Noe som vil vippe meg i den ene eller andre retningen? Den permanente koster en hundrings mer av en eller annen grunn

Jeg har 2-meter teleskopisk og den virker veldig solid.

For meg er det vesentlig at jeg kan stue den vekk stående i bak i Cocpit'n, så jeg var aldri i tvil.

Så langt har jeg mistet to Båtshaker ved at de ikke flyter, så jeg er litt spent på hvor lenge jeg har Hook'n. Ducken flyter, så den varer enda noen år, mens jeg ikke vet om Hook'n flyter.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

• 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Nu hvor sæsonen er ved at være overstået: Har I brugt denne? Fungerede den?

Min egen erfaringer, at Fruen om bord har haft svære blokeringer overfor at tage fat om den. Den er bare for indviklet for hende...Men vi brugte den en gang på 14 dage hvor den var virkelig praktisk: Vi lå i Gullholmen og havde fat i en bøje til agterfortøjningen, men det blæste en del og vi ville godt have fat i to, så vi ikke lå og svajede frem og tilbage. Der var det virkelig nyttigt at kunne stå på badeplatformen og fange den anden bøje på to meters afstand. Ellers havde jeg været tvunget til at bruge jollen. Så smart værktøj, men ikke noget jeg bruger hver dag. :thumbsup:

Nu hvor sæsonen er ved at være overstået: Har I brugt denne? Fungerede den?

Dette er jeg også nysgjerrig på. En ting er glanset reklamemateriell og fine youtube-videoer, en helt annen ting er tilbakemeldinger på praktiske erfaringer. Bruker man båtshaken i det daglige, eller blir det bare enda en dings man har og viser frem til båtnaboer en gang i blant?

Redigert av Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...