Hällestrand Startet 9.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 9.Oktober.2012 Jeg har kjøpt meg en eldre FRAM 21 av ubestemt årsmodell som har en eldre SABB motor i. Ved kjøp fikk jeg vite at det var en 10 hk motor med vridbar propell. Utfordringen er at motoren mangler nummerplate noe som gjør det vanskelig å finne ut hvilken typebetegnelse det er på motoren. Trenger dette ifm ønske om å få båten og motoren både restaurert og registrert. Er takknemlig for hjelp ifm dette da jeg ikke oppnår kontakt pr mail med fabrikken i Bergen. Vedlegger bilder som kanskje noen kan dra kjensel på. (dette var litt uvant for meg, så jeg sliter litt med å få med bildene....) Jeg håper dette virker! Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 9.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2012 (redigert) Den motoren er en nyere 10 G. (med nyere, mener jeg etter 1970 :-)) Solid motor som aldri dør! Bruksanvisning og delefortegnelse Produktdatablad Redigert 9.Oktober.2012 av Christel III (see edit history) Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Hällestrand Svart 9.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2012 Takk til Christell III for UTROLIG hurtig hjelp og avklaring! Da er det bare å starte oppussingen i trygg forvissning om at jeg får bestilt deler til rett motor. Sitér dette innlegget Link to post
trixie2 Svart 9.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2012 Solid motor som aldri dør! ?? Er noen av disse som toppen har sprukket på. Ny topp koster fort noen kroner, delene til disse motorene er etterhvert dyre. Dette kan relateres til frostsprenging og/eller dårlig kjøling (saltavleiringer ved saltvannskjøling), så pass på at den ikke fryser eller har saltavleiringer i kjølekanalene. Det ser ut for meg som den kjøles med sjøvann. Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 9.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2012 Er skiltet overmalt, ser naglene til skiltet under sveiva. Sitér dette innlegget Link to post
Hällestrand Svart 10.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Heisann John Nei det er nok slik at selve skiltet er borte, kun hullene etter naglene som står igjen... så det beste for meg hadde vært å funnet en gammel "skrotet" motor av samme modell og fått tak i et brukt skilt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.