Søringen Startet 9.Oktober.2012 Del på Facebook Startet 9.Oktober.2012 Har en åpen Hansvik 16,5 med Yamaha 9,9 Sport (15 hk). Stødig og god i vannet, men er nok vasstrukken og MEGET tung, da den ikke planer med denne motoren. Ser andre med samme båttype gjør langt bedre fart med 9,9 hk. Flyttes bensintank fram, og bruker styrekultforlenger "planer" (slipper vannet bedre) den såvidt. Vurderer derfor å montere ratt / gass / gear med kabelstyring foran midttufte. Også mtp at båten går med nesa opp når sitter bak med styrekult og det blir vrient å se blåser etc (særlig nå i hummerfisket!). Jeg kan lage konsoll sjøl, men lurer på om noen har godt tips til hvor en kan få kjøpt styresnekke/ratt/gass+gearkonsoll til en god pris. Og også om en bør kjøpe original Yamaha gass/gear konsoll, eller om en like godt kan kjøpe annet? Evt kjøpe på nett? Sitér dette innlegget Link to post
Joakim Brunsvik Svart 9.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2012 maritim er en side der hvertfall jeg har kjøpt alt av utstyret til båten. Vet du alt av deler du trenger til å få til styring? min gamle båt hadde en yamaha 9,9 på. jeg kjøpte denne som funka helt greit. kvaliteten av deler avhenger hvor mye penger du ønsker å legge i dette. Sitér dette innlegget Joakim Brunsvik Link to post
ezach Svart 10.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2012 Jeg har en gammel styresnekke og gass/girkontroll du kan overta. Koster jo ikke noe å prøve om det funker. Send IM. :) Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 10.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Oktober.2012 Takker for tips om Maritim, og generøst tilbud om brukt snekke/kontroll. Etter å ha sett på hva det koster med vaiere, stag, fester etc i tillegg til utgifter og arbeid med å lage konsoll, har jeg foreløpig slått fra meg tanken om å montere dette. Har i stedet tenkt på å anskaffe smart-tabs. Jeg vil tro dette gir et sikrere resultat mtp å løfte hekken bedre ut av vannet, og dermed høyere fart og bedre sikt. Tror jeg kan få passende smart-tabs til ca 12-1300,- spenn, så er jo verdt et forsøk. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 10.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2012 Jeg hadde noe gammelt teleflex ræl styring/gear på en båt uten motor. Fikk tak i motor og mekket noe mc gyver greier for å få koblet til styring og gass/gear. Med litt justeringer så fungerte det som ei kule i flere år, men jeg tok aldri motoren av båten. Eneste var at jeg et par ganger måtte bytte gummistrikkene som jeg måtte bruke for å få sterkere tilbakedrag på gass-staget ved forgasseren fordi de råtnet opp etter en stund. Tror ikke jeg brukte noe særlig over en time på å mekke til løsningen. Så om du får tak i noe gammel men fungerende styring og gear/gass opplegg så er det absolutt mulig å få til en grei løsning til lavkost om du har litt mc gyver i deg. Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 10.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Oktober.2012 Har vokst fra McGyver. Slutt på å kjøre med gammelt ræl som jeg ikke kan stole på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.