Diddn Startet 9.Oktober.2012 Del på Facebook Startet 9.Oktober.2012 (redigert) Det har seg slik at jeg får ikke ut 2 av skruene på Undervannshuset på Gt-en min da de er litt avrundet i kantene. Noen som vet hvordan jeg kan få ut disse 2 skruene? Takker så mye for svar på forhånd. Redigert 9.Oktober.2012 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 9.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2012 Legg på en mutter og sveis den fast. Da får du tak med nøkkelen samtidig som du får varme. Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 9.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2012 prøvd med tang?evnt. skralle med tomme str. Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 9.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2012 (redigert) Jeg har desverre ikke sveiseapparat, men det er en god ide og kan kanskje få en som jeg kjenner til å sveise fast en mutter. Jeg har prøvd med piper og fastnøkkel i tomme og mm str. Er litt usikker på om jeg kommer til med tang, men kan prøve med tang først. Evt hvilken tang bør jeg i så fall bruke? Redigert 9.Oktober.2012 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 9.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2012 Du kan bruke en Vise grip tang. Det pleier vi å bruke på jobben på knekte bolter, med mindre vi sveiser fast mutter som også nevnt her i tråden. Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 9.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2012 Ville prøvd med sveisetang for max grep. Så med å slå med hammer på et godt skrujern som du holder mot kanten av bolten for å tørne den. Evt. først prøve å varme med loddebolt direkte mot bolten, for å få denne til å utvide seg litt, og så la denne kjøle seg ned igjen. Sause godt inn med 5-56. La stå noen timer. Grisepikker har jeg dårlig erfaring med. Da bedre å bore forsiktig ut, og gjenge opp igjen. Sitter det en brukket grisepikk i, gjør dette jobben langt verre Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.