jornbor Startet 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 10.Oktober.2012 Jeg vurderer å kjøpe en verkstedoverhalt Tohatsu 90 2-t fra 1997. Selger påstår at Tohatsu generelt er meget driftssikre. Er det noen som har relevante erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Hei, jeg hadde riktignok en 2000 mod. 90 hk Tohatsu 2-takt på en 18 ft. Wester. Meget godt fornøyd med både båt og motor. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Tohatsu generelt har aldri vært noe å klage på. Det er kansje ikkje verdens fineste maskineri men de går og går som en gammel japsebil og fullt på høyde med det beste fra to-takt forgasser æraen Sitér dette innlegget Link to post
jornbor Svart 13.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2012 Takker for dette. Jeg har også sjekket nettet "world wide". Generelt bra omtale av Tohatsu. Jeg fikk en god pris, slår til. Sitér dette innlegget Link to post
mah Svart 13.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2012 Hvem er det som selger en så "god" motor sikkert også med tap? Her tror jeg du overtar andres problem, finn deg heller en 4 takter av anerkjent merke (japansk) så kan du bruke de sparte drivstoffutgiftene til noe annet gøy Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 14.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2012 Hva med de ekstra pengene han må betale for en 4 takt? Store totaktere er ikke såå dyre da alle vil ha 4 takt.. Jeg har stor 2 takt selv fordi båten var så billig med denne.. Litt mere forbruk ja, men fungerer altid og sprek motor! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
jornbor Svart 18.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2012 Motoren er overhalt på verksted. Valget er resultat av en totalvurdering. En ny, moderne motor vil koste 100 000 mer, vår bruk forsvarer ikke en såpass stor investering. Jeg har også vurdert vekter, denne motoren er gunstig sånn sett. Bruker lokalt verksted, det kan bli kritisk med vinteropplag på min vanlige plass, verkstedet gir eventuelt plass over vinteren. Mange vurderinger. Jeg legger stor vekt på driftssikkerhet. Med forrige motor måtte jeg ta drosje fra Strømstad tilbake til hytta. Ikke gøy. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 18.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2012 Har kun god erfaring med Tohatsumotorer. De er ikke noe dårligere enn andre merker. Det er faktisk verdens nest største utenbordsmotorfabrikk, og leverer motorer for både Mercury, Nissan og Evinrude. Om du skal ha en eldre påhengsmotor er ikke Tohatsu noe dumt valg. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.