Key Freak Startet 11.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 11.Oktober.2012 (redigert) Vaagen satser friskt her, synes jeg. Prismessig blir den tilsynelatende meget konkurransedyktig. De nærmeste konkurrentene har riktignok to maskiner, mens Vaagen satser på kun en maskin. Den er dessuten noe smalere enn konkurrentene. Noen her på forumet som har erfaring med den tidligere modellen, Vaagen 420? Redigert 11.Oktober.2012 av Key Freak (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Rångepådl Svart 11.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2012 Vi har en 2008 Vaagen 40 (stort sett lik 420) Vi kjøpte den pga. tre grunner: én motor (billigere vedlikehold), rett aksling og tre doble lugarer. I kjelleren står en 12 liters MAN på 610hk. God solid sjøbåt. Flybridge godkjent for 7 personer. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 11.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2012 (redigert) Men er det virkelig noe marked fortsatt for flybridgebåter? dette var jo en 80-90 talls jippo. Det er tross alt totalt meningsløst og unyttig og kan kun brukes i havna om en ikkje vil fryse i hel samt sitte på utstilling fra knehøyde Redigert 11.Oktober.2012 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 11.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2012 Markedet er nok mye bedre for slike skip som du har med kjenningsignal LA8PV.... Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 11.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2012 Vet ikke hvordan moten er jeg men drømmen min er iallefall flybridgebåt.. Perfekt båt for nordmenn som liker båtliv uansett vær, men som samtidig liker å utnytte den solen vi får. Sånne som meg! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Rångepådl Svart 11.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2012 Flybridgebåter er fortsatt populære på vestlandet hvor det regner ofte. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 11.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2012 Ta en titt i vågen på denne årstiden så ser du hvilke båter som er populær... Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 12.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 Fine klassiske linjer og lit bedre innredning enn dem med Hus soffaer ombord! ang Flybridgebåt må jo det være flott i Norge hvor en kan kombinere lukket båt, og båt med stor uteplass på toppen Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Kenneth 81 Svart 12.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 Synes båten ser flott ut! For min del så blir det nok flybridge-båt om jeg noensinne får råd til å la trefotsyka dra meg over 35 fot. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Lars E. Svart 12.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 Enig der. Ser helt klart fordelen med åpen i pjoltertårnet når været tillater det, samt å kunne lukke døra og sitte når været er mindre bra... Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 12.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 Lukket båt med FB og stort akterdekk, i stedet for kalesjebåt. Gjorde at båtlivet for min del ble utvidet fra 3-4 mnd. til 12 mnd. i året. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Astor Svart 12.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 Beste båt hittil er vår GB. Jeg sa når vi hadde Nor West 900 at noen fb-menneske ville jeg aldri bli. Der tok jeg skammelig feil. Vi stortrives på soldekket. Der har vi full overikt til alle kanter. Samtidig masser av frisk luft. Når været ikke tillater utendørs aktiviteter har vi t-skjortevær inne, selv i minusgrader. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
8lv Svart 12.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 Dette ser lovenes ut syns jeg ! Noen som har hørt pris ? Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 12.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 Flott båt. Fine linjer og god planløsning. Herlig flybridge-løsning. Har også mulighet for styring fra akterdekket. Prisen begynner på 3 mill. med 560 hk. Så kan man sannsynligvis legge på nær 1/2 mill. i utstyr Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 12.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 Noen som har hørt pris ? Sitat fra artikkelen: Vaagen 42 Flybridge blir svært konkurransedyktig prismessig: Selv med en god utstyrspakke og den store dieselmaskinen vil de ordinære prisene for denne helt ut norskbygde båten starte rett under tre millioner kroner. De sier også at de skal ha en introduksjonspris på kr. 2,75 millioner kroner. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Kaskazi Svart 12.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 I bladet Båtliv oppgis prisen til å begynne på kr. 2.995 mill. Hvor har du introduksjonsprisen på 2.75 mill fra? Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 12.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 Det står i artikkelen som jeg linket til i innlegg nr. 1. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Mix Svart 12.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 En flott båt som går utrolig lett i sjøen, en total kontrast til tungdrevne sidrumpa engelske FB båter. Eneste jeg ikke liker med "nye" Vaagen er at de har tatt vekk muligheten for isolerglass i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Rångepådl Svart 13.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2012 Sandwich skrog og isolerglass er vertfall supert når gradestokken kryper nedover. Men den nye buede frontruta er vel litt finere design. Sitér dette innlegget Link to post
Rångepådl Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Det er mulig å få isolerglass som ekstra utstyr visstnok. Men det er sikkert ikke med buet frontvindu Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Det er nok ikke mulig på den nye modellen med buede vinduer nei. Slik blir det når design blir viktigere enn funksjon. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Er ikke noe problem med å lage isolerglass selv om glasset er buet. Om de vil kan de tilby det. For øvrig ble jeg imponert av båtens utseende, her har de truffet bra med mye. Prisen er vel meget god også ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Mix Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Buede isoler sikkerhetsglass har jeg aldri hørt om, hvem leverer det ? Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Ingen leverer standard isolerglass til båt, det produseres på bestilling. Fremgangsmåten for buede glass er den samme som for plane glass. Man tar to eller tre glass(avhengig av om man ønsker to- eller tre-lags isolerglass) og kutter etter mål. Deretter sendes glasset til herding(f. eks. Modum Glassindustri) og etter herding sendes de til noen som produserer isolerglass av dette(f. eks. Bøckmann). Isolerglass produseres ved at man setter sammen glassene med profiler(mellomstykke) av aluminium eller forzinket stål( i dag benyttes også plast til dette, såkalt "varmkant"). Deretter fylles argon gass mellom glassene og kanten forsegles med enten butyl, polysulfide eller polyurethan(eller en kombinasjon av disse). Dette er nå en ferdig isolerglass-rute som kan monteres i båten....... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Mix Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Sikkert greit det du sier. Men det leveres ikke til båt. Ingen meg bekjent har levert slik til heldekkende buede frontviduer til båt. Hvis du vet om noen, hadde det vært interessant og vite. Gjerne båtmodellene dette finnes på. De båtprodusenter som leverer dette leverer kun til plane glass, todelt, tredelt frontvidu etc. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.