Jump to content

Vaagen 42 Flybrigde - ny modell som ser spennende ut

Key Freak

Recommended Posts

Vaagen satser friskt her, synes jeg. Prismessig blir den tilsynelatende meget konkurransedyktig. De nærmeste konkurrentene har riktignok to maskiner, mens Vaagen satser på kun en maskin. Den er dessuten noe smalere enn konkurrentene. Noen her på forumet som har erfaring med den tidligere modellen, Vaagen 420? Redigert av Key Freak (see edit history)

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Beste båt hittil er vår GB. Jeg sa når vi hadde Nor West 900 at noen fb-menneske ville jeg aldri bli. Der tok jeg skammelig feil. Vi stortrives på soldekket. Der har vi full overikt til alle kanter. Samtidig masser av frisk luft. Når været ikke tillater utendørs aktiviteter har vi t-skjortevær inne, selv i minusgrader.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Noen som har hørt pris ?

Sitat fra artikkelen:

Vaagen 42 Flybridge blir svært konkurransedyktig prismessig: Selv med en god utstyrspakke og den store dieselmaskinen vil de ordinære prisene for denne helt ut norskbygde båten starte rett under tre millioner kroner.

De sier også at de skal ha en introduksjonspris på kr. 2,75 millioner kroner.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Er ikke noe problem med å lage isolerglass selv om glasset er buet. Om de vil kan de tilby det.

For øvrig ble jeg imponert av båtens utseende, her har de truffet bra med mye. Prisen er vel meget god også !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Ingen leverer standard isolerglass til båt, det produseres på bestilling. Fremgangsmåten for buede glass er den samme som for plane glass.

Man tar to eller tre glass(avhengig av om man ønsker to- eller tre-lags isolerglass) og kutter etter mål. Deretter sendes glasset til herding(f. eks. Modum Glassindustri) og etter herding sendes de til noen som produserer isolerglass av dette(f. eks. Bøckmann).

Isolerglass produseres ved at man setter sammen glassene med profiler(mellomstykke) av aluminium eller forzinket stål( i dag benyttes også plast til dette, såkalt "varmkant"). Deretter fylles argon gass mellom glassene og kanten forsegles med enten butyl, polysulfide eller polyurethan(eller en kombinasjon av disse). Dette er nå en ferdig isolerglass-rute som kan monteres i båten.......

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...