VannTro Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 (redigert) Jeg sier ikke at det leveres, jeg sier at det teknisk sett kan leveres...... Står masse om "Bøyd" glass her: http://www.glassportal.no/flv/swf/1069/af1faaa27785f9cedbec09ed97af71a2/700ca04ec0bbfa68a2cf120f6ea1ede6.swf Dette er til bygninger, men om man herder glasset først kan det benyttes i båt. Ikke alt bøyd glass kan herdes står det dog, men det glasset Vågen benytter uten at det er produsert isolerglass av det er helt sikkert herdet. Redigert 16.Oktober.2012 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Mix Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Okke som, det leveres jo ikke... Isolerglass er deilig luksus i båten, tørrt og lunt, ingen dugg problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 På en slik båt ville jeg lagt vekt på isolert skrog også. Alltid tørt, kaldt om sommeren, varmt om vinteren Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 (redigert) Er vel relativt smal båt ift lengden sammenliknet med konkurrentene. Kan jo gi bedre sjøegenskaper, men mindre plass innvendig. Skal bli spennende å se den "Live" . Det blir ofte litt annerledes enn på bilder. Redigert 16.Oktober.2012 av olpi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Er vel relativt smal båt ift lengden sammenliknet med konkurrentene. Kan jo gi bedre sjøegenskaper, men mindre plass innvendig. Faktisk omtrent identiske mål/vekt som på min gamle P35 Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Mix Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Og når fikk en P35 11,95 netto skroglengde og 3,80 bredde ? Er det en ny P35 modell på gang ? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 (redigert) Tja, nå sa jeg omtrent da. Men målt med baugspyd og ny forlenget badeplatting var jeg godt opp på 11-tallet jeg også. og bredden var vel kun ca 10cm smalere. Vekta med fulle tanker det samme. Utseendemessig er den vel heller ikke så ulik. Faktum er vel at princesslinjene fra sene 80 og tidlig -90 tallet var så vellykkede at de er blitt kopiert av en rekke produsenter, og denne linjeføringen danner vel idag nærmest en standard i bransjen. Spør du meg framstår mange av de bare som billige kopier Redigert 16.Oktober.2012 av REM (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Mix Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Dette var litt veldig mye omtrentlig da. En P35 var vel ca. 10,60 i netto skroglengde uansett hva du hengte på av ekstra nebb og klør. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Nå sa jeg vel "min" P35, og den var ikke 10,60. Så dét så. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bitteliten Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Jøss. En 42 foter som er enda mindre enn vår Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 (redigert) Faktisk ikke en NW 420 er 11,63 i netto skroglengde. Sjekk målebrevet ditt. Redigert 16.Oktober.2012 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Det var bredden jeg reagerte på. En P40 er vel f.eks godt over 4 meter bred (4.20?) Hvor bred er NW 420? (og netto lengde)? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 NW er langsmal den også 3,85 bred, og ligger som en svane i sjøen. Riktig lekker å se i plan. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Som vanlig var på gammel båtdesign ser jeg at man fortsatt plasserer badeplattingen som en forlengelse av skroget, og ikke som en integrert del. Dette gir kortere skroglengde i vannlinja og dårligere bæring akter. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Tom Rør Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Men er det virkelig noe marked fortsatt for flybridgebåter? dette var jo en 80-90 talls jippo. Det er tross alt totalt meningsløst og unyttig og kan kun brukes i havna om en ikkje vil fryse i hel samt sitte på utstilling fra knehøyde Nok et gjennomtenkt og reflektert utsagn! Gratulerer igjen Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Teknisk Information L.O.A (LÄNGD ÖVER ALLT) 13,5 M / 44 FT LÄNGD EXKL PEKE 12,8 M / 42 FT BREDD 3,9 M / 13 FT DJUPGÅENDE 1,2 M / 4 FT HÖJD ÖVER VATTENLINJE (SÄNKT RADARBÅGE) 4,9 M (3,6 M) VIKT 13 TON KABINER / BÄDDAR 3 / 6 BRÄNSLETANKAR (2 X 600) 1200 L FÄRSKVATTENTANK 500 L VARMVATTENBEREDARE 75 L HOLDINGTANK 180 L ELSYSTEM 12 V DUBBLA MARINDIESLAR IPS ELLER INU-DREV DESIGN & KONSTRUKTION BENNY MARTINSSON CE KATEGORI Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 (redigert) @REM Nå er det vel ikke så veldig mange som strekker V-bunnen helt jamt med plattformen da..... Mange han derimot begynt med hydraulisk nedsenkbare plattformer. Redigert 16.Oktober.2012 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
REM Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 (redigert) NW er langsmal den også 3,85 bred, og ligger som en svane i sjøen. Jo, ikke uenig i det, men allt koster. NW har vel en av de aller trangeste salongene i klassen, og opphøyet sidefelt med faste sitteplasser. Faktisk var salongen i min gamle P35 laangt romsligere, og med flatt gulv kunne man møblere fritt. Redigert 16.Oktober.2012 av REM (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bitteliten Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Men hadde du tre kabiner under dekk da? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 NW har prioritert stort akterdekk foran salong, noe jeg liker meget godt. De fleste engelske har for lite akterdekk for skikkelig møblering syns jeg, og akterbenken håpløst i veien. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 (redigert) Neida det hadde jeg ikke, og det er nettopp poenget mitt. Du får ingen ting gratis. Skal du ha 3 kabiner under dekk går dette på bekostning av noe. For det første må du da flytte byssa opp og så får du opphøyet sidefelt med faste plasser. Blir ikke rare plassen igjen da. Redigert 16.Oktober.2012 av REM (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bitteliten Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 En båt er kubikk som disponeres på ulik måte. Enkelt og greit. Nå sitter jo folk stort sett på brygga, så store salonger er nok på vei ut Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Noen av oss bor i særdeles lite siviliserte deler av verden og blir dermed stort sett sittende ombord. Da e det kjekt med litt boltreplass, helst innendørs da temperaturene her ikke er særlig siviliserte dem heller Nei, jeg får nok klare meg enn så lenge med mine to og tyve føtter og drømme videre om skute med en liten innendørs ballsal Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
BV Jakob Svart 22.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2013 For de som er interessert så har vi også laget et videointervjue med nåværende daglig leder Hanne Marit om båten og 30 års jubileumet :) Sitér dette innlegget Båtens Verden | www.b-v.no - Båtbladet med norges bredeste stoffmiks Les mer om vår iPad-utgave på b-v.no/ipad Link to post
Kire Svart 23.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2013 Flott båt denne , men når skal jeg få se en Norsk båt med salongen på dørken og ikke opp et trinn. Det er største feilen man gjør her til lands Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.