Sjeldenutpå Svart 14.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2012 Forsvarlig, er for min del to tre dager. Men eg skal innrømme at det har gåt 6-7 dager på det meste. Ville vurdert noe webbasert om eg budde lenger unna en eg gjør. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
puddingen Svart 14.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2012 Nu har dem funnet opp automatiske lensepumper da... For eks. de elektroniske fra Rule som virker utmerket med minimalt strømforbruk i åvervåkingsmodus! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 14.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2012 Lensepumpe er fint, men jeg vil anbefale det i kombinasjon med en alarm. Om du får en lekkasje under gange kan det være greit også å få vite om lekkasjen, ikke bare at vannet blir tømt.. Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 14.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2012 Enig Worry ! Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 14.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2012 Lager alarm enkelt selv, av en av markedets mange flottører, og en gammel bilalarm eller fløyte. Våkner iallefall då, og dersom man i tilleg har kontaktinfo innfor vindu på båten, så blir man kanskje varslet dersom man ikkje er ombord Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
tom-ass Svart 15.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2012 Er di forsikret i Gjensidige er det ingenting å hente. Motorer eldre enn 15 år er ikke verdt noe. Dette sier dem selvfølgelig ikke når du tegner forsikringa. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Nero II Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Det jeg ønsker å lære noe av denne tråden om, er hvordan jeg kan ta vare på båten, mao hva som skjedde med Marexen. Hvordan en skal orden det økonomiske hvis det går galt mener jeg er en annen sak. Hva har skjedd med å finne ut av hva som hadde gått galt med båten? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Det er bare en måte. Å la båten ligge som den ligger, å ta kaffekanna med seg. Sitte å følge med til du ser hvor vannet kommer inn. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Worry II Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Det jeg ønsker å lære noe av denne tråden om, er hvordan jeg kan ta vare på båten, mao hva som skjedde med Marexen.. ? Hva skjedde med Marexen, da ? Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Marexen...? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Var nå en Solux 24 hvis ikke jeg tar helt feil av overskriften Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Worry II Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Ja, for slikt skjer jo ikke med en Marex (Bitteliten, .. ingen sladring ) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Var noe forvikling her ja.. Eg trur kanskje nero II har samme problem , men med ein anna båt... Trådstarter var egilen. Kan trenge meir en ei kanne kaffi då Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Egilen Svart 16.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Drar på seg her ser jeg. :-) Kan informere folket om at det er åpnet forsikringssak hos If. Verksted er kontaktet og inspeksjon av viderverdighetene forventes i løpet av kort tid. Foreløpig ingen signaler fra If om at dette ikke er en forsikringssak. Skal holde dere underrettet om utfallet av saken. Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Sørg for å ha klarert med If før du igangsetter no dyrt... Lykke til ! Sitér dette innlegget Link to post
Egilen Svart 16.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Takk for det, puddingen. Vær du sikker på at jeg ikke setter i gang noe før jeg får klarert med If. Sitér dette innlegget Link to post
Egilen Svart 11.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Hei igjen. Siste rapport fra dramaet om vann i båten. Ble en forsikringssak gitt, og slapp med egenandelen. Proff behandling fra If. Har fremdeles ikke funnet ut hvor vannet kom inn i båten, selv proffene her ned e på solkysten måtte melde pass. Får ta en skikkelig undersøkelse når båten er på vann til våren. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Har god erfaring med If og skadeoppgjør jeg også, både med båt (grunnstøting med rorhavari), biler (diverse) og hus/hage (vinterstorm med trevelt). Ikke billigst, men bra når skaden har skjedd. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.