Egilen Startet 12.Oktober.2012 Del på Facebook Startet 12.Oktober.2012 God aften. Var nede i båten i dag, Solux 24", for å gjøre klart for opptak. Fikk lettere sjokk da jeg sjekket motorrommet. Vannet stod opp til midten av svinghjulet. Hvordan i svarte kan dette skje? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 12.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2012 Kan du ha brudd i saltvanns-kjølekretsen din ? Eller en dårlig skroggjennomføring ? Sitér dette innlegget Link to post
Egilen Svart 12.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2012 Litt tidlig å si ennå. Har ikke fått sjekket båten skikkelig. Er mer på å få sjekket ut mulige feilkilder. Ser fryktelig dyrt ut slik båten ligger nå, men har et lite håp om at forsikringen kan dekke dette. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 12.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2012 Unskyld meg, men er du (sensurert)? Dersom du spaserer hjem og setter deg på BP, så er det nok bare regnvann. Ellers hadde jo båten vert på vei ned, og da ville vel neppe spørsmålet kommet før båten var sikret. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Hakkannen Svart 12.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2012 Smak på vannet, smaken forteller hvor du kan begynne å se etter lekkasjer hen. Sitér dette innlegget Link to post
Egilen Svart 12.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2012 Den må du forklare nærmere Sæbø. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 12.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2012 nei, du forstod. Enten tar båten inn vann, og da burde du gjøre annet en å sitte med date på BP. Derfor anntar eg det er regnvann. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Worry II Svart 12.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2012 ... men har et lite håp om at forsikringen kan dekke dette. Det tviler jeg sterk på ! Men har du tømt båten for vann ? Er det din båt? Sitér dette innlegget Link to post
Egilen Svart 12.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2012 Det er min båt og den er tømt for vann. Har både kasko og superforsikring på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 12.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2012 .. Har både kasko og superforsikring på båten. Hva betaler du for det i året på en 85 Sollux 24? Det er vel ikke så vanelig..? Var det saltvann ? Har den stått sånn lenge ? Sitér dette innlegget Link to post
mah Svart 12.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2012 Kan jo se om det drypper fra hylsa, mange dråper små... Sitér dette innlegget Link to post
Nor-dan 27 Svart 12.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2012 Sprekk i rorhylsa blir også fort til mange liter med vann. Sitér dette innlegget Link to post
Egilen Svart 12.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2012 Kan virke som litt overkill å ha denne forsikringen, Worry. Koster med ca 1500 i året. Sjekker ikke motorrommet ukentlig på denne tiden av året, så et par tre uker kan den ha stått sånn. Uansett er det utrolig kjipt. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 12.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2012 Det store spørsmålet er jo om det er saltvann.. Jeg vil tro at du har hatt både starter og dynamo under vann. Disse tåler ikke lang tid under vann.. Har du strøm på batterier ? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 12.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2012 Siden det er høye skott som skiller mellom maskinrom og aktre del av båten(der akslingen går) så vil jeg anta at det er en gjennomføring eller noe annet på kjølesystemet til motoren. Om det kommer fra rorhylsa, så vil aktre kjølsvin ha fylt seg med ca. 40-50 cm med vann, før det da renner over til maskinrommet. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 12.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2012 ... min båt og den er tømt for vann. Oki, eg fikk for meg eit bilde av at du gikk skuffet hjem uten å sjekke båten. Da er vi litt meir på talefot Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
mah Svart 12.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2012 Teoretisk skal det ikke komme vann inn i verken motor eller gir om vannet stod midt på svinghjulet, men ville ha byttet olje på motor og gir for sikkerhetsskyld. Sitér dette innlegget Link to post
Egilen Svart 12.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2012 Greit det, Sæbø. Oljen skal skiftes, Mah, når jeg kommer så langt. Ser for meg en liten jobb før jeg er der. :-( Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 13.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2012 om du har fått vann i motoren er ikke det noe du kan vente med. det må taes med den gang... Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Egilen Svart 13.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2012 Sjekket båten i dag. Ingen tegn til vann i motor heldigvis, men startmotoren er avgått ved døden. :-( Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 13.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2012 Har både kasko og superforsikring på båten. Er redd du må ha en super,super,super duper forsikring hvis den skal dekke skade grunnet vanngjennomtrenging i løpet av en 3 ukers periode. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Worry II Svart 13.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2012 (redigert) Har du strøm ? Vet du modell og type på motor ? Var det salt eller ferskvann? Jeg er redd du kan glemme forsikring ! Redigert 13.Oktober.2012 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 13.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2012 I min Sollux-tid var det lekkasje i eksospotten som førte til vann i motorrom. Eneste som ble ødelagt var dynamoen på Yanmaren. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 14.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2012 (redigert) Er redd du må ha en super,super,super duper forsikring hvis den skal dekke skade grunnet vanngjennomtrenging i løpet av en 3 ukers periode. Og har du noen gang sett det stå i vilkår for forsikring at du MÅ sjekke at båten din i løpet av xxx dager Bør være helt unødvendig hvis båten ligger i sikker havn og normalt ikke lekker inn vann Redigert 14.Oktober.2012 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Mariell Svart 14.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2012 (redigert) Og har du noen gang sett det stå i vilkår for forsikring at du MÅ sjekke at båten din i løpet av xxx dager Står ikke hvor mange dager båten kan ligge uten tilsyn. Tror nok at 3-5 uker er i overkant lenge. Står i vilkårene til Gjensidige under "Du må selv sørge for følgende" "Båten skal fortøyes forsvarlig, holdes lens og det skal holdes forsvarlig tilsyn med båt og utstyr." Redigert 14.Oktober.2012 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.