:båt1 Startet 12.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 12.Oktober.2012 (redigert) jeg er på jakt etter bobåt i 35 fotsklassen til rundt 1 mill å sikler fantastisk mye på HR 34 er det noen som har erfaringer med denne fantastiske skuta? Hvordan seiler den? er det enkelt å komme til motoren, andre ting jeg bør passe på? Redigert 12.Oktober.2012 av :båt1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 13.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2012 løfter Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 13.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2012 (redigert) Jeg har eid en sånn båt og hadde det ikke vært for at jeg fikk en idiotisk anfall av fartsbehov så hadde jeg hatt den fortsatt, kommer ikke på noe som helst negativt med båten. Null niks. Motoren er ikke verre å komme til enn andre i samme størrelse, båten er stille og knirkefri under dekke i dårlig vær, den går mykt og pent i sjøen og er en drøm å seile, spesielt med rorkult, god sittecomfort i salongen og god liggecomfort i kabiner er noe vi båtboere setter pris på, det får du i massevis i en slik Redigert 13.Oktober.2012 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2012 Har erfaring med lillesøster hr 31, hr 29 og hr26. Jeg er oppvokst med hr, og sier løp og kjøp Ikke den største 34foteren, men solid kvalitet, bra trearbeid mm. Tilgang til motor fra trappa og akterkabin. kommer til det som trengs. Usikker på om det er luke i cockpitgulv på 34. Seilegenskaper er nok mer trygge enn spennende, men fra 4-5 m/s går det bra, og du trenger neppe reve før 10-12 m/s. Teakdekk er det dyreste og mest utsatte tenker jeg. Er det over 20 år må du regne med renovering/oppussing. Kan gjøres selv om du har tid. Må det byttes er det dyrt, og kanskje like greit å erstatte med noe annet enn teak. Seil er dyrt og viktig om du vil utnytte båtens potensiale optimalt. For turbruk holder standardseil godt om de er i god stand. Sitér dette innlegget Link to post
svai Svart 13.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2012 Jeg har hatt HR 34 i 14 år og er svært fornøyd.Trygg, tåler bølger, også på kRYSS!! Seiler bra (ikke på lens, men det gjør vel ingen tradisjonelle skrog). Alle innstallasjoner (tanker, el, motor osv) er lett tilgjengelig for vedlikehold. God bunkers kapasitet (vann og diesel). Passe størrelse som gjør det letter å få plass i trange gjestehavner i juli. Et trygt valg er min erfaring. Jeg har ikke hatt noe trøbbel med båten på 14 år utover det som må forventes. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.