Jump to content

Yanmar YM30 - ulyd ved oppstart!


bjoris

Recommended Posts

Jeg har i det siste merket meg noe jeg vil beskrive som en ulyd ved oppstart av kald motor. Motoren knatrer jo en del ved oppstart, men det kommer også noen som kan høres ut som klapring fra ventilene, det går bort innen ca 30 sekunder og er ikke ekstremt, men det har ikke vært slik før. Første gang jeg hørte dette var i vinter, da tenkte jeg at det kanskje var noen en måtte regne med på vinterstart, men nå hører jeg det hver gang også når batteriene er fulle. Tenkte litt på at det var den tyngre belastningen motoren får nå med den store batteribanken jeg satte inn i vår, men mistet litt troen på den teorien når jeg nå startet opp etter to døgn på landstrøm, da burde ikke belastningen bli særlig stor? Nå skulle motoren hatt ventiljustering på 500 timer, er nå gått 630, men er det sannsynlig at de kan være så i ulaget at en hører det?

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...