jo_no Startet 13.Oktober.2012 Del på Facebook Startet 13.Oktober.2012 Har tatt ut servopumpa for overhaling/utskiftning (på grunn av slakk) Spørsmål: Hvordan får jeg av reimskiva.? Er denne skrudd eller krympet på? Se bilde; jeg forsøkte umbraco skruen (akslingen) i senter med godt mothold men skruen rikket seg ikke. Noe jeg overser/noen som kan si hvordan dette enklest gjøres? Sitér dette innlegget Link to post
cavaler Svart 13.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2012 Hei. Reimhjulet ditt ser veldig likt ut til det som er mye brukt på amerikanske biler,og da sitter reimhjulet bare på en trang presspasning på akslingen. Du må ha en skikkelig ters som griper inn i det sporet på reimhjulet, helt inne ved akslingen, setter en skrue inn i hullet på akslingen så skruen på tersen har noe å presse mot. Reimhjulet sitter skikkelig fast så en en skikkelig ters beregnet til jobben er nok nødvendig for å få det av,på igjen derimot er det bare å skru en lang pinneskrue inn i akslingen, en tykk underlagsskive som ligger an mot reimhjulet og så en mutter til å skru/presse det hele sammen igjen. Det er viktig å bemerke seg hvor langt innpå akslingen reimhjulet sitter, sånn at reimen ikke går skjeivt når pumpen kommer på motoren igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.