Baltic Startet 13.Februar.2005 Del på Facebook Startet 13.Februar.2005 (redigert) Hvor mange overnattinger hadde du i båten i 2004? Om du ikke husker helt sikkert kan du svare det antallet du tror er noenlunde riktig Vi husker ikke eksakt, men vi tror det var ca. 20,- så vi svarer 16-20,- selv om det kanskje skulle vært 21-25... Redigert 13.Februar.2005 av Baltic (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 14.Februar.2005 Del på Facebook Svart 14.Februar.2005 Må sjekke loggen for å være helt sikker, men etter en oppramsing i hodet kom jeg frem til rundt 22 - 23. Svarte 21 til 25, og er rimelig sikker på at dette stemmer. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Verrie Svart 14.Februar.2005 Del på Facebook Svart 14.Februar.2005 Føler selv det ble noe mindre båtbruk i forhold til jeg håpet på for fjoråret, men kom jammen til at vi passerte 40 døgn alikevel. Huff, tiden i båt går mye fortere enn tiden på land Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 14.Februar.2005 Del på Facebook Svart 14.Februar.2005 Huff, tiden i båt går mye fortere enn tiden på land <{POST_SNAPBACK}> DET er ihvertfall sant. Av og til kvier jeg meg for å ta helgeturer, for helgene går for fort i båt Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
eysteind Svart 14.Februar.2005 Del på Facebook Svart 14.Februar.2005 Ble ikke ferdig med renoveringen før langt ut i skuleferie, så hadde eg litt problem med å få luftet dieselsystemet. Jobbet også omtrent hele ferien!. Så det ble bare 6 overnattinger på meg i Solluxen, men båten var uten på tur totalt 12 overnattinger. Båten gikk litt over 100 timer tror eg... Hår nå fått solgt snekken og jobber kvar ledig stund med halcoen slik at den skal bli klar til sommeren! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.Februar.2005 Del på Facebook Svart 14.Februar.2005 Hei. Med 4 ukers ferie i båten pluss 2 av 3 helger, gjerne fra torsdag fra og med april og ut oktober blir det nok 50, nærmere 60. Men har mistet loggboken for siste år. Slik var det imidlertid for tidligere år: Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Quantum Svart 14.Februar.2005 Del på Facebook Svart 14.Februar.2005 Svarte 36-40, ved en rask telling i loggen kom jeg til 40 overnattingsdøgn. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
fernanda Svart 14.Februar.2005 Del på Facebook Svart 14.Februar.2005 Forsøker å benytte båten så mye som mulig, vi bor jo "midt i skjærgården". Har 3 min å kjøre til båten og 10 min. så er vi ute i skjærgården...kan det bli bedre? Vi har i det siste vært sløve til å føre loggbok, men etter litt hoderegning og en titt i kalenderen kom vi frem til at det må ha vært ca 45 dager, så vi svarte 41-45. Føler liksom ikke at vi bruker båten så mye, men vet jo at tiden går fort ombord i båt og ved å telle helger + ferier, så ser en jo at det blir flere overnattingsdøgn enn man tror. Åh..... som jeg ser frem til en ny båtsesong. Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
John_Kr Svart 14.Februar.2005 Del på Facebook Svart 14.Februar.2005 Ligger ikke i båten, men kjører fra hotell til hotell. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Victora III Svart 14.Februar.2005 Del på Facebook Svart 14.Februar.2005 Loggen for 2004 sier 25 overnattingsdøgn av totalt 55 dager i båten. Tror at vi båtfolk (iallefall vi mange her inne) bruker båtene vel så mye som en del hyttefolk. Men så har vi jo fordelen at vi kan forflytte "hyttene" rundt etterhvert som vi ønkser å bli kjent på nye områder Ligger ikke i båten, men kjører fra hotell til hotell. Den var jo fin Da har du noe å se fram til! Du sover aldri bedre en i båt. Litt duving, småskvalp og den friske sjølufta er som et par glass rødvin (fra en som har uttalling hotellovernatting i løpet av et år og ikke vil bytte) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 14.Februar.2005 Del på Facebook Svart 14.Februar.2005 (redigert) Vi sjøsatte like før påske i 2004 og tok opp i oktober. Tror det kun var et par helger vi ikke overnattet i Astor. Nå er Astor opprigget til en ny sesong med enda bedre fasiliteter enn i fjor. Vi gleder oss. Målet er ikke lange turer men fortsatt å utforske Oslofjorden, noe jeg har gjort siden 1960, da vi fikk vår første båt. Det finnes så mange steder jeg ønsker meg tilbake til. Men uansett er det noen favoritthavner som går igjen, hvor vi treffer båtvenner fra andre havner. Som andre også skriver. Litt småskvulping, den fine klukkelyden langs vannlinja og den lille ankerdrammen som alltid smaker like godt. Ser fram til sjøsetting 11. april. Redigert 14.Februar.2005 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
`MINA' Svart 14.Februar.2005 Del på Facebook Svart 14.Februar.2005 (redigert) I 2004 ble det logget nøyaktig 60 døgn for barna. Vi voksne delte et par uke i løpet av sommerferien der det kun var en av oss sammen med barna. Så vi mangler nok noen døgn iforhold til de minste. Utenom alle overnattingene var det ettermiddags og dagsturer så ofte som mulig. Har ikke nøyaktig logg over småturene. Men er ute så ofte som mulig. Minst 2-3 ettermiddags turer i uka. Håper på det samme i år. Ikke lenge igjen nå ! GeV Redigert 14.Februar.2005 av GeV (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Marwin Svart 15.Februar.2005 Del på Facebook Svart 15.Februar.2005 Stemte ikke fordi jeg ikke kom på sjøen i fjor Til vanlig blir det ca 25 overnattinger; 10 i ferien og resten helgeturer. Ellers brukes båten mest til dagsturer; Både i Risør og Sortland har vi husrom på land... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
biggen Svart 15.Februar.2005 Del på Facebook Svart 15.Februar.2005 ble ikke så mange døgn som jeg håpet på i 2004 men det ble 12. satser på flere til sommeren, minste barnet (nå 2,5 år) blir større og lettere å ha med i forhold til mye vind og sånt.... skulle på 1,5 - 2 ukers tur i ferien, med feiepakket båt og med 3 unger og hund, mat og masse greier.. vel etter ca. 1 times kjøring mistet jeg fremdrift og det viste seg at "dempeplata" mellom gir og motor var gått føyken så etter en del skruing og handling av varer ble turen på 3 døgn... så var ferien slutt.... kjempegøy Sitér dette innlegget Link to post
Baltic Svart 16.Februar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Februar.2005 (redigert) ble ikke så mange døgn som jeg håpet på i 2004 men det ble 12. satser på flere til sommeren, minste barnet (nå 2,5 år) blir større og lettere å ha med i forhold til mye vind og sånt.... skulle på 1,5 - 2 ukers tur i ferien, med feiepakket båt og med 3 unger og hund, mat og masse greier.. vel etter ca. 1 times kjøring mistet jeg fremdrift og det viste seg at "dempeplata" mellom gir og motor var gått føyken så etter en del skruing og handling av varer ble turen på 3 døgn... så var ferien slutt.... kjempegøy <{POST_SNAPBACK}> Huff, det hørtes ikke særlig bra ut,- nei Vi har òg tre unger, tre gutter som nå er h.h.v. 3 år, 5 år og snart 7 år. Så hadde du hund i tillegg,- det har ikke vi... Det blir utvilsomt lettere med ungene ettersom de blir noe større, det er også vår erfaring Ønsker dere en fin båtferie til sommeren Vi hadde mange helgeturer + en lengre tur til Koster og den lengste turen gikk til Kristiansand (t/r Oslo). Det gikk utrolig fint med guttene på turene,- også med minstegutten som da var 2,5 år Båtlivet egner seg for HELE familien og vi ser også frem til ny båtsesong Redigert 16.Februar.2005 av Baltic (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 16.Februar.2005 Del på Facebook Svart 16.Februar.2005 Båtlivet egner seg for HELE familien og vi ser også frem til ny båtsesong <{POST_SNAPBACK}> Bare vent til ungene blir så store at de ikke vil være med, og samtidig er de for små til å overlates helt til seg selv hjemme Med tre unger på rad og rekke i den "rette" alderen, så begrenser langturene i båt seg veldig. Men vi har da hatt mange korte turer i alle fall, men veldig få overnattinger. Men når en er innstilt på at det MÅ være slik en stund, så går det også greit. Nå er vi imidlertid snart gjennom denne perioden Sitér dette innlegget Link to post
Snoopy Svart 16.Februar.2005 Del på Facebook Svart 16.Februar.2005 I perioden 1. juni til 1. september teller vi heller antall overnattinger hjemme... I sommer ble det 3. Dessuten bodde vi i båten om helga i mai, og også helgene fram til den ble tatt opp i midten av november. Gleder oss til sjøsetting igjen,- man sover best i båten! Både barn og bikkje er enige der... Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 16.Februar.2005 Del på Facebook Svart 16.Februar.2005 Bare vent til ungene blir så store at de ikke vil være med, og samtidig er de for små til å overlates helt til seg selv hjemme Med tre unger på rad og rekke i den "rette" alderen, så begrenser langturene i båt seg veldig. Men vi har da hatt mange korte turer i alle fall, men veldig få overnattinger. Men når en er innstilt på at det MÅ være slik en stund, så går det også greit. Nå er vi imidlertid snart gjennom denne perioden <{POST_SNAPBACK}> Det er den samme problemstillingen som har hjemsøkt det Worseske hus de siste årene. Gnål og mas og tenners gnissel og utålmodige småChrapyler med attention span som en linerle. Nettopp derfor ble Hangarskibet innkjøpt ... der er det egen lugar til utslitte foreldre samt et krypinn i hvilket Chrapylene kan innlåses ved åtte glass. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Frank v. Svart 16.Februar.2005 Del på Facebook Svart 16.Februar.2005 Ble på langt nær så mange overnattinger som jeg hadde håpet,men frem til 25 juni ble det 8 overnattinger,etter dette var det bare landligge siden det var ting som ikke fungerte slik det skulle......... MEN KOMMER STERKERE TILBAKE I ÅR...(HÅPER JEG) mvh frank v. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 16.Februar.2005 Del på Facebook Svart 16.Februar.2005 MEN KOMMER STERKERE TILBAKE I ÅR...(HÅPER JEG) <{POST_SNAPBACK}> Slipp ikke tak i håpet ... til slutt er det det eneste du har igjen!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Frank v. Svart 16.Februar.2005 Del på Facebook Svart 16.Februar.2005 Slipp ikke tak i håpet ... til slutt er det det eneste du har igjen!! <{POST_SNAPBACK}> Gjør aldri det.........Evig optimist............................... Sitér dette innlegget Link to post
Andy Svart 17.Februar.2005 Del på Facebook Svart 17.Februar.2005 Hadde 4 overnattinger i daycruiseren. Har planer om å øke det, kanskje doble, i år. Ellers bruker vi båten MYE til dagsturer. Totalt loggtid på motor i 2004 er på 120 timer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.