Jump to content

Antall overnattinger i båten i 2004?

Baltic

Hvor mange overnattinger hadde du i båten i 2004?  

255 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Må sjekke loggen for å være helt sikker, men etter en oppramsing i hodet kom jeg frem til rundt 22 - 23. Svarte 21 til 25, og er rimelig sikker på at dette stemmer.

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Ble ikke ferdig med renoveringen før langt ut i skuleferie, så hadde eg litt problem med å få luftet dieselsystemet. Jobbet også omtrent hele ferien!. Så det ble bare 6 overnattinger på meg i Solluxen, men båten var uten på tur totalt 12 overnattinger. Båten gikk litt over 100 timer tror eg... Hår nå fått solgt snekken og jobber kvar ledig stund med halcoen slik at den skal bli klar til sommeren!

Hei.

Med 4 ukers ferie i båten pluss 2 av 3 helger, gjerne fra torsdag fra og med april og ut oktober blir det nok 50, nærmere 60. Men har mistet loggboken for siste år. :headbang: Slik var det imidlertid for tidligere år:

Bilde

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Forsøker å benytte båten så mye som mulig, vi bor jo "midt i skjærgården".

Har 3 min å kjøre til båten og 10 min. så er vi ute i skjærgården...kan det bli bedre?

Vi har i det siste vært sløve til å føre loggbok, men etter litt hoderegning og en titt i kalenderen kom vi frem til at det må ha vært ca 45 dager, så vi svarte 41-45.

Føler liksom ikke at vi bruker båten så mye, men vet jo at tiden går fort ombord i båt og ved å telle helger + ferier, så ser en jo at det blir flere overnattingsdøgn enn man tror.

Åh..... som jeg ser frem til en ny båtsesong.

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Loggen for 2004 sier 25 overnattingsdøgn av totalt 55 dager i båten. Tror at vi båtfolk (iallefall vi mange her inne) bruker båtene vel så mye som en del hyttefolk. Men så har vi jo fordelen at vi kan forflytte "hyttene" rundt etterhvert som vi ønkser å bli kjent på nye områder

Ligger ikke i båten, men kjører fra hotell til hotell.

Den var jo fin :smiley: Da har du noe å se fram til! Du sover aldri bedre en i båt. Litt duving, småskvalp og den friske sjølufta er som et par glass rødvin :drink::lol:

(fra en som har uttalling hotellovernatting i løpet av et år og ikke vil bytte)

Vi sjøsatte like før påske i 2004 og tok opp i oktober. Tror det kun var et par helger vi ikke overnattet i Astor.

Nå er Astor opprigget til en ny sesong med enda bedre fasiliteter enn i fjor. Vi gleder oss.

Målet er ikke lange turer men fortsatt å utforske Oslofjorden, noe jeg har gjort siden 1960, da vi fikk vår første båt. Det finnes så mange steder jeg ønsker meg tilbake til.

Men uansett er det noen favoritthavner som går igjen, hvor vi treffer båtvenner fra andre havner.

Som andre også skriver. Litt småskvulping, den fine klukkelyden langs vannlinja og den lille ankerdrammen som alltid smaker like godt.

Ser fram til sjøsetting 11. april. :cheers:

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

I 2004 ble det logget nøyaktig 60 døgn for barna. Vi voksne delte et par uke i løpet av sommerferien der det kun var en av oss sammen med barna. Så vi mangler nok noen døgn iforhold til de minste. Utenom alle overnattingene var det ettermiddags og dagsturer så ofte som mulig. Har ikke nøyaktig logg over småturene. Men er ute så ofte som mulig. Minst 2-3 ettermiddags turer i uka. :sailing:

Håper på det samme i år. Ikke lenge igjen nå !

GeV

Redigert av GeV (see edit history)

Mvh

`MINA`

ble ikke så mange døgn som jeg håpet på i 2004 men det ble 12. satser på flere til sommeren, minste barnet (nå 2,5 år) blir større og lettere å ha med i forhold til mye vind og sånt.... skulle på 1,5 - 2 ukers tur i ferien, med feiepakket båt og med 3 unger og hund, mat og masse greier.. :eek: vel etter ca. 1 times kjøring mistet jeg fremdrift og det viste seg at "dempeplata" mellom gir og motor var gått føyken :nonod: så etter en del skruing og handling av varer ble turen på 3 døgn... så var ferien slutt.... kjempegøy :nonod:

ble ikke så mange døgn som jeg håpet på i 2004 men det ble 12. satser på flere til sommeren, minste barnet (nå 2,5 år) blir større og lettere å ha med i forhold til mye vind og sånt.... skulle på 1,5 - 2 ukers tur i ferien, med feiepakket båt og med 3 unger og hund, mat og masse greier.. :eek: vel etter ca. 1 times kjøring mistet jeg fremdrift og det viste seg at "dempeplata" mellom gir og motor var gått føyken :nonod: så etter en del skruing og handling av varer ble turen på 3 døgn... så var ferien slutt.... kjempegøy :nonod:

<{POST_SNAPBACK}>

Huff, det hørtes ikke særlig bra ut,- nei :rolleyes:

Vi har òg tre unger, tre gutter som nå er h.h.v. 3 år, 5 år og snart 7 år. Så hadde du hund i tillegg,- det har ikke vi... :crazy:

Det blir utvilsomt lettere med ungene ettersom de blir noe større, det er også vår erfaring :yesnod:

Ønsker dere en fin båtferie til sommeren :smiley:

Vi hadde mange helgeturer + en lengre tur til Koster og den lengste turen gikk til Kristiansand (t/r Oslo). Det gikk utrolig fint med guttene på turene,- også med minstegutten som da var 2,5 år :yesnod:

Båtlivet egner seg for HELE familien og vi ser også frem til ny båtsesong :sailing:

Redigert av Baltic (see edit history)

Båtlivet egner seg for HELE familien og vi ser også frem til ny båtsesong      :sailing:

<{POST_SNAPBACK}>

Bare vent til ungene blir så store at de ikke vil være med, og samtidig er de for små til å overlates helt til seg selv hjemme :cryin:

Med tre unger på rad og rekke i den "rette" alderen, så begrenser langturene i båt seg veldig. Men vi har da hatt mange korte turer i alle fall, men veldig få overnattinger. Men når en er innstilt på at det MÅ være slik en stund, så går det også greit. Nå er vi imidlertid snart gjennom denne perioden :smiley:

Bare vent til ungene blir så store at de ikke vil være med, og samtidig er de for små til å overlates helt til seg selv hjemme  :cryin:   

Med tre unger på rad og rekke i den "rette" alderen, så begrenser langturene i båt seg veldig. Men vi har da hatt mange korte turer i alle fall, men veldig få overnattinger. Men når en er innstilt på at det MÅ være slik en stund, så går det også greit. Nå er vi imidlertid snart gjennom denne perioden    :smiley:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er den samme problemstillingen som har hjemsøkt det Worseske hus de siste årene. Gnål og mas og tenners gnissel og utålmodige småChrapyler med attention span som en linerle. Nettopp derfor ble Hangarskibet innkjøpt ... der er det egen lugar til utslitte foreldre samt et krypinn i hvilket Chrapylene kan innlåses ved åtte glass. :smash:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...