Jump to content

Fyrlyktene


Mariell

Recommended Posts

Ok , fyra på hovedsiden er fine. Diskusjonen om fargene er over.

Men er det en eller annen "fyrvokter" som kan sjekke om det er noe gæærn't med enkelte av releene.

De blinker jo i hytt og pine. :lol:

 

Meningen er vel

Blinkene fyr = Nye innlegg

Slukket fyr  = Ingen nye innlegg

 

Hva er ett "nytt innlegg"?. På havneforum blinker Finmark,Troms og Nordland. Siste innlegg var 31.12.02 :wink: Blinker  det pga. mørketid der oppe?

 

For meg kunne alle blinket hele tiden. Men siden andre med senere innlagte innlegg er slukket ville jeg bare spørre. :smiley:

 

Per :cheers: PS. kontrakten off Egypt er forlenga :seeya:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Pekjan: Lyktene skal oppføre seg slik du beskriver, altså at de lyser hvis en gruppe inneholder nye innlegg, dvs innlegg som har kommet til etter at du sist var pålogget.

Når man har sett på gruppen skal de slukke. (Man trenger ikke å lese selve innlegget)

 

Finnmark/Nordland oppfører seg normalt her hos meg, er det andre som ser det Pekjan beskriver?

 

Poseidon: Det er riktig at lyktene gir en morse-melding, men det er ikke KW... :cheers:

Link to post
Share on other sites

Hei Ingar,

 

Hos meg blinker det meste.....

 

Under "Havneforum" blinker alt unntatt "Sogn og Fjordane, Hordaland og Rogaland". Den viser imidlertid oppdatert av Surprise 07.03.03

 

"Finnmark, Troms og Nordland"  -  som blinker flittig  -  har derimot ikke vært oppdatert siden 31.12.02, og jeg har vel vært innpå ca 100 ganger siden den tid.

 

Når det gjelder morsemeldingen, så ser jeg fortsatt bare KW, men så har jeg bare vært radioamatør 37 år og fast avløser for telegrafisten i utenriksfart i 5 år....  ;-))

 

mvh

Poseidon

LCZV / LA7IN

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder morsemeldingen, så ser jeg fortsatt bare KW, men så har jeg bare vært radioamatør 37 år og fast avløser for telegrafisten i utenriksfart i 5 år....  ;-))

Ja, det er sikkert meg som har rotet det til... :sleep:

Jeg fant på nettet at "-" skal være 3 ganger så lang som ".", og at pausen mellom tegnene skal ha samme varighet som en ".".

Men hvor lang pause skal det være mellom hver bokstav? Tror det er her forvirring oppstår, den var nemlig satt til en "." varighet, nå er den endret til samme varighet som "-"...

Men hva er egentlig korrekt?

 

 

Det at det blinker til tross for at gruppen ikke inneholder nye meldinger er mystisk.

Skal sjekke dette nærmere.

 

Hmm, kan det være at dere ikke har forsiden fremme lenge nok til at den oppfriskes?

Hva skjer hvis dere trykker refresh (F5)  mens forsiden (med fyrene) vises?

Link to post
Share on other sites

Anton skriver!"Har du noen gang vært nord for Sinsen krysset?

I dag står sola opp kl. 05.32 i Tromsø og kl. 06.11 i Oslo. ned kl. 18.12 i Tromsø og 18.38 i Oslo.

Tromsø har altså sol lenger enn i Oslo.  Har forresten isen gått i Oslos havner?".

 

 

Ja .jeg har vært nord for sinsenkrysset. Selv om jeg ikke har vært lenger nord enn til Helgelandskysten.

Og det beklager jeg. Skulle gjerne vært i Troms og finnmark også. Men har foreløpig ikke hatt muligheten.

 

 

Skulle selvfølgelig ha skrevet: Lyser de på grunn av mørke tid? Den er vel over for lenge siden?

Det er jeg faktisk helt klar over.

 

Om isen er gått i Oslofjorden? Se det vet jeg ikke. Jeg oppholder meg i Egypt.

 

Ps. Fyrene blinker som de skal nå.

 

Per

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

God morgen Ingar,

 

Ja det ble noe helt annet, nå blinker de jo i vanlig norsk klartekst!

 

Det du sier om avstander er korrekt. Utgangspunktet er varigheten av en prikk.

 

Streken har varigheten av 3 prikker som du sier.

 

Avstanden mellom hver bokstav i samme ord er også tre prikker, for at de ikke skal flyte helt sammen.

 

Og avstanden mellom hvert ord skal ideelt sett være 5 prikker, men du har jo bare ett ord, så det betyr ikke noe.

 

Flotte greier, og en fiks liten gimmick du har laget til.

 

Ha en fin dag!

mvh

Jan

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...