brakar Startet 16.Oktober.2012 Del på Facebook Startet 16.Oktober.2012 gode råd for å dempe støy i viksund 270 st.cruz Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 16.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2012 (redigert) Er vel ikke så veldig mange andre måter enn tykkere og bedre matter i motorrommet og under dørkplatene. Jeg har mer enn 10 cm tykke isolasjonsmatter og vi prater med innestemme i marsjfart Redigert 16.Oktober.2012 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
brakar Svart 16.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Oktober.2012 skott og under dekk er 50 mm plater. kommer en mer markant støy da båten passerer 15 knop. yanmar m.aksling, marsjfart 18 knop er støybildet betraktelig høyere enn på 15 knop. Sitér dette innlegget Link to post
Haa- Svart 17.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2012 Hei. Jeg har en 270 St.Cruz med 180 hk Mercruiser og bravo 3 drev. I den er det bygget en lydisolert kasse rundt motoren. Kansje det kunne hjelpe hos deg også! Sitér dette innlegget Link to post
nestor Svart 17.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2012 (redigert) Lurt med kassa. Bruk lydmatter av ulik sammensetting, av eller flere slag/typer. Lyd er jo flere frekvenser, og og disse "fanges opp" lettere ved bruk av ulike typer matter, gjerne tungmatter også. Denne båten har et meget romslig maskin-rom, i dette rommet skapes "svingninger" forårsaket av lydens frekvens, dette elimineres mye av finerkassa rundt motoren. Husk alikeveld at mrtoren må ha luft !!!! Matter mot dieseltanken hjelper også, om det er en drev-motor du har. Si fra om det er en med rett aksel. Redigert 17.Oktober.2012 av nestor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 17.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2012 kommer en mer markant støy da båten passerer 15 knop. yanmar m.aksling, marsjfart 18 knop er støybildet betraktelig høyere enn på 15 knop. Han har aksel ja. Beste isoleringstips eg har er å støpe innfesting til,og montere thrustlager på akslingen. Dette er omfattende om dyrt. Men fjerner vibrasjoner og mye resonans. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
brakar Svart 20.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Oktober.2012 takk for gode råd, det er 50 mm plater i skott og under dekk. da blir det å legge på ytterligere 30-50 mm plater. Sitér dette innlegget Link to post
Todah Svart 13.Januar.2013 Del på Facebook Svart 13.Januar.2013 Hei.Jeg har en 270 St.Cruz med 180 hk Mercruiser og bravo 3 drev. I den er det bygget en lydisolert kasse rundt motoren. Kansje det kunne hjelpe hos deg også! Sitér dette innlegget Link to post
Todah Svart 13.Januar.2013 Del på Facebook Svart 13.Januar.2013 Hei Jeg har nylig kjøpt en tilsvarende båt, motor og drev. Jeg har ikke noe støyisolering rundt motoren. Jeg synes støynivået var noe høyt når jeg hentet båten og føler jeg bør gjøre noe for å redusere dette. Det går sikkert greit å bygge en lydkasse. Hva er marsfarta på din båt? Skal også montere dusj på dekket. Sitér dette innlegget Link to post
Haa- Svart 7.Februar.2013 Del på Facebook Svart 7.Februar.2013 Synes det fungerer fint med denne kassa i båten våres hvertfall. Det er montert aluminiumsskinner rundt motoren som finer-plater med lydmatter tres nedi. Kjapt og enkelt å fjerne for å få tilgang til motoren. Marsfarten ligger på 18-20knop. Er det Viksund 270 du har også Todah? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.