Jump to content

råd for å dempe støy i viksund 270 st.cruz

brakar

Recommended Posts

Lurt med kassa. Bruk lydmatter av ulik sammensetting, av eller flere slag/typer.

Lyd er jo flere frekvenser, og og disse "fanges opp" lettere ved bruk av ulike typer matter, gjerne tungmatter også.

Denne båten har et meget romslig maskin-rom, i dette rommet skapes "svingninger" forårsaket av lydens frekvens, dette elimineres mye av finerkassa rundt motoren. Husk alikeveld at mrtoren må ha luft !!!!

Matter mot dieseltanken hjelper også, om det er en drev-motor du har.

Si fra om det er en med rett aksel.

Redigert av nestor (see edit history)

kommer en mer markant støy da båten passerer 15 knop.

yanmar m.aksling, marsjfart 18 knop er støybildet betraktelig høyere enn på 15 knop.

Han har aksel ja. Beste isoleringstips eg har er å støpe innfesting til,og montere thrustlager på akslingen. Dette er omfattende om dyrt. Men fjerner vibrasjoner og mye resonans.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

• 2 måneder senere...

Hei

Jeg har nylig kjøpt en tilsvarende båt, motor og drev. Jeg har ikke noe støyisolering rundt motoren. Jeg synes støynivået var noe høyt når jeg hentet båten og føler jeg bør gjøre noe for å redusere dette. Det går sikkert greit å bygge en lydkasse.

Hva er marsfarta på din båt?

Skal også montere dusj på dekket.

• 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...